וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לנשים שזייפו היתרי עבודה לפלסטינים

רמי שני

25.10.2011 / 4:47

מרים אשאש ולינדה סאלם הורשעו בכך שניצלו את תפקידן במנהל התיאום והקישור ובמשרד הפנים כדי להנפיק אישורי עבודה לפלסטינים, בניגוד לחוק. גזר דינו של הנאשם המרכזי בפרשה טרם נמסר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (שני) שישה חודשי עבודות שירות על שתי נשים שהורשעו, במסגרת עסקת טיעון, בניצול תפקידן על מנת להנפיק אישורי עבודה מזויפים לפלסטינים בתוך שטח ישראל. כמו כן גזרה השופטת רחל ברקאי על השתיים, שהורשעו במרמה והפרת אמונים, שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה עשרת אלפים שקלים. גזר דינו של נאשם שלישי בפרשה יימסר במועד מאוחר יותר.

על פי כתב האישום, לינדה סאלם, בת 46 מהיישוב תלם, המועסקת כרכזת המחשוב במנהל התיאום והקישור עם הרשות הפלסטינית בגוש עציון ומרים אשאש בת 58 מאשקלון, ששימשה כמנהלת מדור התשלומים של משרד הפנים באשקלון והייתה אחראית, בין היתר, על הטיפול בהקצאה, אישור או ביטול של עובדי שטחים למעסיקים בישראל, פעלו בשיתוף עם שלמה (סמי) כהן, יו"ר ועד מזכירות היישוב עזריקם בחבל לכיש וסיפקו כח אדם למעסיקים בתחומי החקלאות והבניין. עוד צוין, כי בין השנים 2007-2010 ניצלו השלושה את מעמדם ועיסוקם כדי לספק את העובדים בניגוד לכללים ותוך התעלמות מהחוקים המחמירים של כניסת עובדים פלסטינים לתחומי מדינת ישראל.

בכתב האישום שהוגש נגד כהן צוין, כי הוא בעל קשרים הדוקים והשפעה גדולה בקרב גורמים רבים, בהם בכירים במנגנונים פוליטיים, שרים ורשויות שלטון שונות. כהן, שהיה הדמות המרכזית בפרשה, נהג לבקש אישורי העסקה בכמות גדולה מאוד לעובדים פלסטינים ממרים אשאש, שטיפלה בקבלת ההיתרים עבורם, דרך מפקדת התיאום והקישור בגוש עציון (מת"ק). לינדה סאלם, שעבדה שם, טיפלה בהיתרים וקידמה את אישורם. במקביל, היא סיפקה לכהן מידע על עובדים פלסטינים שפרטיהם מצויים במנהלת ויש להם היתרים להיכנס לישראל. כמו כן, היא סייעה לו להאריך את אישורי השהות של עובדי השטחים בישראל.

על פי כתב האישום, הבקשות שהגיש כהן, נועדו לכאורה לספק עובדים לשני מעסיקים עיקריים, שלא ידעו על שרבוב שמם בפרשה. לאחר אישור הבקשות וקבלת היתרי ההעסקה עבור העובדים, נהג כהן לבקש את ביטול האישורים ולבקש חדשים עבור עובדים אחרים. העובדים שהיתר ההעסקה שלהם פג, החזיקו עדיין בהיתרים נטולי התוקף והמשיכו להגיע לעבודה בישראל. יצוין, כי עובדים פלסטינים שידעו על "מסלול ההיתרים המהיר" שהנהיגו השלושה, שילמו לכהן כסף רב על כך. מהכסף שהרוויח כהן, הוא רכש עבור השתיים מוצרים שונים בהתאם לבקשותיהן ושילם עבור שירותים שהן הזמינו, כמו התחברות לכבלים.

עוד בנושא:
פרנסואה אבוטבול נעצר בחשד שהעסיק שבחי”ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully