וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך גורלי: סמל ההפיכה נגד קדאפי הגיע לטריפולי

11.9.2011 / 2:16

לראשונה מאז פרצו ההתנגשויות האלימות בין כוחות המורדים לתומכיו של קדאפי בטריפולי, הגיע יו"ר מועצת המורדים לבירה הלובית. תומכיו מכריזים בהתרגשות: "סמל לסופו של עידן קדאפי"

יו"ר המועצה הזמנית של המורדים בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, הגיע אמש לבירה טריפולי לראשונה מאז השיגו כוחותיו שליטה על העיר בחודש שעבר לאחר מאבק ממושך בתומכי השליט, מועמר קדאפי. כך דיווחה הלילה (ראשון) הרשת הסעודית "אל-ערביה".

התפתחויות בלוב - כותרות אחרונות:
צו מעצר בינלאומי נגד מועמר קדאפי
קדאפי בורח מלוב? שיירה לניז'ר "עם כסף וזהב"
המורדים מכתרים מעוז קדאפי: "יודעים איפה הוא"

מנהיג מועצת המורדים של לוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, במסיבת עיתונאים, טוניס, 18 ביוני 2011. רויטרס
"דמות מפתח במאבק נגד משטר קדאפי". מוסטפא עבד אל-ג'ליל/רויטרס

תחת אבטחה כבדה, נחת מטוסו של עבד אל-ג'ליל בבסיס צבאי במזרח טריפולי, כשהוא זוכה לקבלת פנים חמה מצד מאות בני אדם שהמתינו לו בציפייה והתרגשות. הגעתו של יו"ר המועצה הזמנית טומנת בחובה תקווה גדולה מצד תומכיו המייחלים כי יצליח להרגיע את המאבקים הפנימיים, שהתגלעו בין קבוצות המורדים סביב עיצוב פניה החדשות של לוב בעקבות הדיפת קדאפי.

"זהו סמל אדיר מכיוון שמשמעותו סוף עידן קדאפי", אמר אחמד דאראד, שר הפנים הזמני במועצת המורדים. "אין אף אחד אחר שיכול להוביל את המהפכה מלבד עבד אל-ג'ליל, ואנחנו נותנים בו אמון מלא", אמר בהתרגשות סטודנט ומפקד בריגדה בטריפולי. לקולות אלה הצטרף גם הקונסול האיטלקי בלוב, גואידו דה סאנטיס, שהסביר כי "הביקור הזה חשוב מאוד ואני חושב שזהו תזמון נכון. עבד אל-ג'ליל הוא אחת מדמויות המפתח במאבק נגד משטרו של קדאפי".

כוחות של המורדים סביב העיירה בני וואליד, לוב, 4 בספטמבר 2011. רויטרס
האם יצליח עבד אל-ג'ליל לעמוד במשימת עיצוב פניה החדשות של לוב?/רויטרס

עד כה, מסתמן עבד אל-ג'ליל כמנהיג הדומיננטי ביותר בקרב המורדים. עבד אל-ג'ליל, שהיה שר המשפטים בממשלתו של קדאפי היה מוערך בעולם עוד מהימים שקדמו להתקוממות, כשערך כשר משפטים רפורמה בחוק הפלילי הלובי וזכה לשבחים מארגוני זכויות אדם. זמן קצר אחרי פרוץ ההתקוממות התפטר במחאה על הרג המפגינים בידי השלטון. ובכל זאת, הבעיה העיקרית שלו נותרה עברו: רבים מקרב המורדים מסתכלים עליו בחשד, כמו על כל מי שהיה חלק משלטונו של קדאפי, ודורשים למנות מנהיג ללא כל קשרים לשלטון הישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully