וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הקצין שאנס: "סימנו מטרה כי הוא דרוזי"

גלעד גרוסמן

30.8.2011 / 14:28

בג"ץ דן בעתירה נגד קיצור מאסרו של זאהר עאטף שהורשע באונס חיילת. במהלך הדיון התפרץ אחיו לעבר נציגי הפרקליטות: "אתם שקרנים". הפרקליטות: "שחרור מוקדם - פגיעה באמון בצבא"

"סימנתם מטרה מכיוון שהוא דרוזי" - כך אמר היום (שלישי) אחיו של זאהר עאטף, לאחר הדיון בבג"ץ בעתירה נגד קיצור מאסרו.

עאטף, שעמד כאלוף-משנה בראש מינהל אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל, הורשע ב-2007 באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. הוא נידון לשש שנות מאסר בכלא צבאי, והורד לדרגת טוראי. בראשית אוגוסט החליטה ועדת שחרורים צבאית לשחרר את עאטף בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. כתוצאה מההחלטה, ירצה עאטף רק ארבע שנות מאסר.

בעקבות זאת עתר הפרקליט הצבאי הראשי נגד ההחלטה, בטענה כי קיצור העונש יגרום לפגיעה חמורה באינטרס הציבורי, לפגיעה חמורה בחוסנו של הצבא ובאמון בשדרת הפיקוד בו.

עוד על פרשת זאהר עאטף
הנאנסת נגד שחרור זאהר עאטף: "איפה מידת הדין?"
הפרקליטות לבג"ץ: לא להקדים שחרור האל"מ שאנס
אל"מ זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו
זאהר עאטף: "מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי"

"סיוטי לילה והישגים מועטים"

בדיון עצמו אמרה נציגת המדינה, עו"ד הילה גורני מפרקליטות המדינה, כי "מדובר במקרה מכוער במיוחד של מפקד בדרגת אל"מ, שניצל את דרגתו ומעמדו כדי לפגוע שוב בחיילת תחת פיקודו בכך שאנס אותה חמש פעמים". היא הוסיפה שהוועדה לא התייחסה בהחלטתה לכל השיקולים הרלבנטיים. עוד טענה, כי "מדובר בפגיעה קשה ביותר באמון של חיילים ומפקדיהם, באמון של כלל הצבא ומפקדיו באמון ההורים ששולחים את ילדיהם לצבא".

בשלב מסוים בדיון אמרה נציגה נוספת של המדינה, עו"ד יוכי גנסין, כי ועדת השחרורים שמה לה למטרה לשחרר את עאטף, מה שהעלה את חמתו של האח. "צה"ל הוא זה שסימן את המטרה, אתם שקרנים אחד אחד. סימנתם מטרה מכיוון שהוא דרוזי", צעק לעבר הפרקליטה.

פרקליטתה של המתלוננת נגד עאטף, עו"ד ליאת קליין, אמרה בדיון כי המטפלים של המתלוננת מציינים שהיא מדווחת על סיוטי לילה והישגים מועטים שהושגו בקושי רב. "מצבה אינו פשוט והדברים ברורים", אמרה. מנגד, פרקליטו של עאטף, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר כי מדובר באדם לא צעיר, שהגיע לדרגה בכירה בצה"ל ועבד רוב חייו כקצין בצה"ל יחד עם פקידות וחיילות זוטרות ממנו ולא נמצא בו פגם. חשוב להבטיח שאם ישוחרר בעוד שנה וחצי, בשחרור המנהלי שהוא זכאי לו, הוא לא ישוחרר בדיוק כפי שהוא נכנס לבית הסוהר, אלא יעבור תהליך של שיקום, של בחינה עצמית ותובנה עצמית", אמר.

השופטים הקדישו את מרבית הדיון לשאלת מתן טיפול ושיקום לעאטף בין כותלי הכלא, טיפול שנמנע ממנו מכיוון שהוא ממשיך להכחיש שביצע עבירה. "אם הייתם נותנים טיפול כזה, ונניח שהוא ישתחרר בעוד שנה וחצי ללא טיפול, מבחינת האינטרס הציבורי הוא ממשיך להכחיש אבל אם היו נותנים טיפול גם למכחישים מבחינת האינטרס הציבורי זה היה מסייע", אמר השופט חנן מלצר. ההחלטה בעתירה צפויה להינתן בתוך זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully