וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: לא לקיים אירועים המוניים בדרום

19.8.2011 / 10:12

פיקוד העורף פרסם הנחיות להתגוננות מפני ירי רקטות נוכח ההסלמה בדרום וירי הרקטות שנורו במהלך הבוקר. אין שינוי בהנחיות בעקבות השימוש בכיפת ברזל מאחר והיא אינה מספקת הגנה מלאה

לאור ההסלמה בדרום, פרסם הבוקר (שישי) אלוף פיקוד העורף, איל איזנברג, הנחיות של פיקוד העורף להתגוננות מפני ירי רקטות. על פי הנחיותיו, נאסר על התכנסויות מעל 500 איש, וכן נאסר על קיום לימודים או קייטנות במבנים בעלי בנייה רכה ובמבנים שאינם בעלי תקרת בטון. לגבי מקומות עבודה שאינם חיוניים, יש להיכנס למיגון בהתאם לזמן ההתרעה. עם זאת, אין מגבלות והנחיות מיוחדות לאזורי קניות.

עוד על ההסלמה בדרום:
6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר בית באשדוד
תקיפות צה"ל בעזה נמשכות; הפלסטינים: בן 13 נהרג
יום קרב בדרום: תמונות ממתקפת הטרור המשולבת

בזמן הישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב מוגן בהתאם לזמן העומד לרשות האזרחים, ולסגור דלתות וחלונות. אם לא ניתנה הנחייה אחרת, יש לצאת מהממד רק לאחר 10 דקות מרגע האזעקה. כמו כן, הודגש כי אם האזרחים נוסעים בכלי רכב יש לעצור מיד לאחר הישמע האזעקה, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למכסה קרוב. אם האזרחים לא נמצאים ליד מחסה יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

פיקוד העורף מדגיש כי אין שינוי בהנחיות ההתגוננות או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת כיפת ברזל, מאחר והיא אינה מספקת הגנה מלאה מפני ירי. כמו כן, צוין כי יש להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה ואזרחים נתקלו בחפץ כזה – יש להרחיק סקרנים מהאזור ולהודיע למשטרה.

ההנחיות נכונות לערים: שדרות, אשקלון, נתיבות, קריית גת, רהט, אופקים, קריית מלאכי, אשדוד, גן יבנה, להבים, בני עיש, גדרה ,יבנה, באר שבע. ולמועצות אזוריות הבאות: חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב, אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב, מרחבים, לכיש, יואב, שפיר, בני שמעון, באר טוביה, פזורה, לכיש, יואב, חבל יבנה, הר חברון, נחל שורק, גדרות, מטה יהודה, ברנר. יש לציין שזו הפעם הראשונה בעת האחרונה בה מפורסמות הנחיות מסוג זה לגבי חבל יבנה, גדר ומועצה האזורית יואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully