וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסוד המעלה: השריפה כובתה, הותר לתושבים לשוב לבתיהם

השריפה ביישוב כובתה והותר לתושבים לשוב לבתיהם, לאחר שפונו מחשש ששריפה שפרצה בסמוך למפעל קירור תפגע במיכל אמוניה. המשרד להגנת הסביבה קבע: אין עוד חשש מפיצוץ המיכל

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: יותם בן-דוד)

תושבי יסוד המעלה שבגליל העליון פונו בצהריים (שישי) מבתיהם, מחשש ששריפה שפרצה הבוקר בסמוך למפעל הקירור "יסוד קור" ביישוב תפגע במיכל אמוניה - חומר רעיל המשמש לקירור. זמן מה לאחר הפינוי הותר לתושבים לשוב לבתיהם, על פי חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה. התושבים הונחו שלא להסתובב בקרבת מפעל הקירור בו מיכל האמוניה. לאחר פעולות כיבוי ממושכות השתלטו צוותי כיבוי האש על השריפה, והוסר החשש מהתפוצצות מיכל האמוניה.

שריפה ביסוד המעלה. משה אסרף, ג'יליס
כל תושבי היישוב פונו מבתיהם, השריפה ביסוד המעלה, לפני זמן קצר/ג'יליס, משה אסרף

זמן קצר לאחר פרוץ השריפה, רשת הביטחון של היישוב נכנסה לכוננות חירום ושלחה הודעות SMS לכל התושבים להתפנות מבתיהם. הפינוי בוצע על ידי כוחות משטרה וכיבוי אש רבים, זאת במקביל לצוותי הכיבוי שפעלו על מנת להשתלט על האש.

כ-2,000 תושבים פונו לתחנת הדלק סונול שמחוץ ליישוב. מהמשטרה נמסר לוואלה! חדשות בסמוך לפרוץ השריפה כי לפי שעה תמונת המצב אינה ברורה וטרם הצליחו להשתלט על האש. עוד נמסר כי "כל התושבים פונו וכי הוקפץ צוות יס"מ שעזר בפינוי התושבים. הפינוי התנהל בצורה מסודרת ושקטה לתחנת הדלק סונול שמחוץ ליישוב. צוות של המשרד לאיכות הסביבה הוזעק גם הוא למקום". גן ילדים שנמצא 500 מטרים מבית הקירור הוא הראשון שפונה.

אמנון שחרור, תושב יסוד המעלה שפונה מביתו, סיפר לוואלה! חדשות כי "יש לחץ גדול בקרב התושבים. אנחנו מבחינים בעמוד עשן ענק בצבע שחור שמיתמר לגובה של 4 ק"מ ולרוחב של חצי ק"מ. כרגע לא ברור לנו אם האש תגיע למיכל האמוניה. רוב האנשים כבר פונו כדי להימנע מגרימת נזק לסיכונם".

הילה, תושבת יסוד המעלה, סיפרה כי "יש היסטריה גדולה, אספתי את הילדים שלי במהירות מהגן וברחתי כמה שיותר מהר מהיישוב. אני לא רוצה לחשוב שברגע שיקרה אסון וגז האמוניה יתפוצץ, אנחנו נהיה קרובים לשם".

עדכון ראשון: 11:27.

עוד בנושא סכנת האמוניה:
"גלעד ארדן - אחראי ישיר לסכנת מתקן האמוניה בחיפה"
לראשונה בצה"ל: מתרגלים התמודדות עם גז אמוניה
דליפת גז אירעה במפעל בחדרה, העובדים פונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully