וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מסוק נאט"ו הופל ככל הנראה על ידי מורדים"

שעות לאחר שהטליבן לקח אחריות על הפלת מסוק נאט"ו באפגניסטן, מסר גורם אמריקאי רשמי כי בתקרית מעורבים ככל הנראה מורדים במדינה. בהתרסקות נהרגו 31 חיילי צבא ארה"ב ו-7 אפגניים

גורם רשמי בממשל האמריקאי אישר הערב (שבת) כי מסוק נאט"ו באפגניסטן, שהתרסק אמש וגבה את חייהם של 38 חיילים, הופל ככל הנראה על ידי מורדים במדינה. כך דיווח העיתון האמריקאי ה"וושינגטון פוסט".

מוקדם יותר היום, אמר נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, כי מדובר בתקרית החמורה מזה עשור בה מעורבים כוחות זרים. הגורם הרשמי האמריקאי חיזק את דבריו של קרזאי, ואמר כי ההתרסקות, שבה נהרגו 31 חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית ושבעה חיילים של צבא אפגניסטן, היא התקרית עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר בעשר שנות הלחימה במדינה.

על פי הודעה שנמסרה ממשרדו של הנשיא האפגני, המסוק התרסק במרכז מחוז מידאן וורדק, מערבית לבירה קאבול. "הנשיא משתתף בצערם העמוק של עמיתו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ובני משפחותיהם של החיילים האמריקאים והאפגנים שנהרגו", נכתב בהצהרה.

ארגון הטליבן מיהר ליטול אחריות על התרסקות המסוק. בהודעה שנמסרה מהארגון, נאמר כי פעיליו יירטו את המסוק במהלך חילופי אש, בהם נהרגו גם שמונה מפעיליו. אלא שבתחילה, הוטל ספק במידת אמינות נטילת האחריות כיוון שהארגון ידוע בנטייתו למהר ליטול אחריות גם על פעולות שלא התבצעו על ידו.

עוד בנושא:
אפגניסטן: 38 חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק נאט"ו
פולין: שר התפטר בעקבות דו"ח התרסקות מטוס הנשיא
מרוקו: 80 הרוגים בהתרסקות מטוס הרקולס צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully