וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבשת פשרה בנוגע להארכת מושב הקיץ של הכנסת

פנחס וולף

31.7.2011 / 14:50

במסדרונות הכנסת מתגבשת פשרה לפיה חברי הכנסת יצאו ביום רביעי לפגרה, אולם הדיונים בוועדות הכנסת ובמליאה על מחאת הדיור יימשכו. אם לא תושג פשרה, הקרב על הפגרה יהיה צמוד

ייצאו לפגרה או יישארו במשכן? מסתמנת פשרה בדרישת שר הפנים, אלי ישי, להאריך את מושב הקיץ של הכנסת על רקע מחאת הדיור השוטפת את הארץ. גורמים בקואליציה מגבשים בימים האחרונים הצעה שתסלול את הדרך ליציאה לפגרה. על פי ההצעה, הכנסת תצא ביום רביעי לפגרת הקיץ, אולם ישיבות במליאה ובוועדות הכנסת יתקיימו באופן תכוף. כך ניתן היה להבין מדברי השר ישי לפני ישיבת הממשלה. עם זאת, מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי אם לא תהיה פשרה וישי יתעקש להוביל את היוזמה, בה תומכת גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, הקרב יהיה צמוד, עם יתרון קל למצדדים בהארכת מושב הקיץ.

עוד בנושא מחאת הדיור:
נתניהו הורה על פתיחה בהידברות עם ראשי מחאת הדיור
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה
בשל המחאה: הכנסת תצביע על ביטול היציאה לפגרת הקיץ

כדי שהיוזמה תצליח, על תשעה מתוך 17 חברי ועדת הכנסת לתמוך בה. בין התומכים הוודאיים, אם ש"ס תישאר בעמדה הנוכחית, ניתן למנות את חברי הכנסת רוחמה אברהם-בלילא, רחל אדטו, ושלמה מולה מקדימה, חברי הכנסת נסים זאב ואברהם מיכאלי מש"ס, איתן כבל (עבודה) ועינת וילף (עצמאות). כמו כן, ההערכה היא שחברי הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ואילן גילאון (מרצ) יצטרפו למצדדים בהארכת המושב. מנגד, מתנגדים ליוזמה חברי הכנסת אלקין, אופיר אקוניס, יריב לוין וציון פיניאן מהליכוד. יתכן שאליהם יצטרפו גם חברי הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי) וישראל אייכלר (יהדות התורה), עדיין לא ברור כיצד יצביעו חברי הוועדה מטעם ישראל ביתנו אולם ההערכה היא שהם יצטרפו למתנגדים.

ההצעה לדחות את יציאת הכנסת לפגרת הקיץ מהווה חלק מהצעות שהועלו בממשלה להתמודדות עם מחאת הדיור הגוברת. מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הורה על הקמת צוות מיוחד שיורכב משרים ומומחים ומשימתו תהיה פתיחה בדיאלוג עם ראשי מחאת הדיור. בישיבת שרי הליכוד הודיע נתניהו על הקמת הצוות שיוקם במסגרת "שולחן עגול", ויורכב משרים, ראשי המשק ומומחים בתחום הכלכלה, ויקיים דו-שיח עם ראשי מחאת הדיור.

"במציאות מאתגרת ומורכבת, הממשלה חייבת לפעול בדרך אחראית ושקולה ולהימנע מצעדים פופוליסטים ולא-אחראים, שידרדרו את המדינה למצב כמו שיש בחלק ממדינות אירופה, שהגיעו לסף פשיטת רגל", אמר ראש הממשלה, "נהגנו באופן שקול בשנים האחרונות, ויש לנו כלים לעשות זאת, הכלכלה צומחת ויש ירידה באבטלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully