וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על פגישת אבו מאזן עם נשיא יוון: "השפלה"

ניר יהב

12.7.2011 / 18:35

בחמאס זועמים על החלטת יו"ר הרשות הפלסטינית לארח את נשיא יוון. "זה קורה בדיוק שהפלסטינים נסערים מעמדת יוון שנענתה ללחץ הציוני ומנעה מהמשט להפליג לעזה"

חמאס תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאחר שאירח את נשיא יוון קרלוס פאפוליאס. לטענת בכיר חמאס סלאח ברדוויל, אבו מאזן "הפתיע את חמאס כשקיבל את פניו את נשיא יוון ברמאללה, בדיוק בזמן שהעם הפלסטיני עדיין נסער מעמדתה הרשמית של יוון שנענתה ללחץ הציוני ומנעה מהמשט להפליג לעזה מהנמלים באתונה". ברדוויל אמר כי אבו מאזן "השפיל" את העמדה הפלסטינית בכך שאירח את נשיא יוון.

בתוך כך, אבו מאזן הביע היום (שלישי) אכזבה מכך שהקוורטט לא פרסם שום הצהרה בתום פגישתו אמש. "קיווינו שהקוורטט יוציא הודעה בתום פגישתו. העובדה שלא יצאה הודעה היא סימן רע המעיד על כך שהם נמצאים במחלוקת", אמר בתום פגישה ברמאללה עם נשיא יוון.

יו"ר הרשות הפלסטינית הוסיף כי "אנו רוצים שהם יגיעו להסכמה, על מנת שנלך אל האופציה המרכזית שלנו והיא חידוש המשא ומתן. אם הם יסכימו על סעיפי ההתנחלויות והגבולות, נלך למשא ומתן, אם לא – נפנה לאו"ם". אבו מאזן הביע תקווה כי אם תחליט הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם, ארה"ב לא תעשה שימוש בזכות הווטו העומדת לרשותה. "אנו מקווים שנלך לאו"ם בהסכמה עם ארה"ב", הבהיר.

מוקדם יותר קיים אבו מאזן מסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא היווני, במהלכה אמר כי תהליך השלום סובל מקשיים רבים משום שישראל, לדבריו, מתנערת מהסכמים עליהם חתמה. "אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית שתמלא את תפקידה בקידום תהליך השלום", אמר.

עוד בנושא:

הקוורטט יתכנס הערב לדיון נוסף על המזרח התיכון
גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully