וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צילום חיילי גולני לא היה מארב של יחסי ציבור"

יהושע בריינר

26.6.2011 / 8:15

פרשת החיילים שמחו נגד פינוי יישובים - שלב חילופי ההאשמות: הצלמת מירי צחי, מי שתיעדה את החיילים באירוע, טוענת כי אין בסיס לטענות הוריהם לפיהן לא ידעו על הכיתוב שעל החולצות

הצלמת מירי צחי, שתיעדה את לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני במהלך טקס סיום המסלול שלהם בו לבשו חולצות שעליהן נכתב "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים", משיבה אש למשפחות החיילים. צחי הכחישה בתוקף את טענותיהם של הורי הלוחמים, לפיהן ילדיהם לא היו מודעים לכיתוב שהופיע על חולצתם. "הם היו כל כך מרוצים מהחולצות ומהכיתוב עליהן, שהם התנפלו על השק שבו היו החולצות וכל אחד חיפש חולצה לפי המידה שלו", סיפרה צחי לוואלה! חדשות, "הם היו מבסוטים מאוד מהחולצות וממש הציגו אותן לראווה לכל מי שהיה שם. היו כאלה שאפילו לבשו את החולצה הפוך על מנת שיהיה ברור, כך שלהגיד שהם לא ידעו מה הם עושים - זה פשוט מופרך. הם ידעו היטב שהם מצולמים והייתה קבוצה שממש נופפה בחולצה, שממש השתוקקה שיצלמו אותה. אני לא מכירה שום חייל שילבש כך סתם כל חולצה שהוא רואה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ההורים טענו כי ילדיהם נפלו קורבן למארב יח"צני/מערכת וואלה, צילום מסך

מנגד, טוענות המשפחות כי צחי שיתפה פעולה עם גורמים בימין כך שהמתינה עד שהחולצות יחולקו על ידי אחיו של אחד הלוחמים על מנת לצלם אותם עם הכיתוב ללא ידיעתם. "אני עיתונאית וכמו כל עיתונאי אחר אחד המקורות אמר לי שכדאי לי להגיע לטקס, מבלי לומר לי מה מתוכנן", הסבירה. צחי, שהייתה גם הצלמת היחידה שתיעדה את אירוע המחאה של שני לוחמי חטיבת כפיר בכותל המערבי, טענה כי לא ידעה מה מצפה לה בטקס הסיום של חטיבת גולני. "אפילו הגעתי לאירוע באיחור ובמגרש החנייה ראיתי שיש בלאגן ליד השק עם החולצות. לא ידעתי מה אני עומדת לצלם".

חיילי גולני לובשים חולצות ועליהם הכיתוב "גולני לא מפנה יהודים". באדיבות המשפחה
"לא ידעתי מה אני עומדת לצלם". מירי צחי/באדיבות המשפחה

אמש התכנסו הוריהם של רוב הלוחמים בגדוד בביתו של אחד מהם במטרה לתכנן את צעדיהם הבאים בנושא. כזכור, ביום שישי הם שיגרו מכתב אל הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ובו טענו כי ילדיהם נפלו "קורבן למארב יח"צני" וכי הילדים נענשו על לא עוול בכפם. לדברי ההורים, גורמי ימין ניצלו את המהומה כדי לתעד את החיילים כשהם לובשים את החולצות, בזמן שילדיהם כלל לא ידעו מה כתוב עליהן. ההורים אף צירפו עדות לטענותיהם בה נראית צחי מצלמת את החיילים, לכאורה ללא ידיעתם, כשהם לובשים את הכיתוב הפוליטי שנמצא בגב החולצה.

הבוקר צפויים להישפט שישה חיילים נוספים שלבשו את החולצות בסיום הטקס בצומת גולני, וככל הנראה הם יצטרפו לארבעת חבריהם שנשפטו ביום שישי בפני מפקד החטיבה ונידונו לתקופות של 18-30 ימי מחבוש.

עוד על מחאתם של חיילי גולני:
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
האקט בגולני נגד פינוי מאחזים: 4 לוחמים למאסר
”לאחיו של שליט מותר למחות ולחיילי גולני לא?”
הורי חיילי גולני: ”הם נפלו קורבן למארב יח”צ”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully