וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון בישראל: "היקף המשט לעזה קטן, ייתכן שיבוטל"

ניר יהב

23.6.2011 / 8:13

השגריר הישראלי באו"ם, רון פרושאור, אמר כי היקף המשט לעזה קטן, וכי יש סיכוי שיבוטל. "מסתמנת אחדות דעים בינלאומית נגד המשט". במקביל דווח על פעילים שנערכים לעימות עם חיל הים

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אומר הבוקר (חמישי) כי נראה שהיקפו של המשט המתוכנן לעזה מצטמצם והולך ויש לקוות שלא ייצא כלל. בראיון לקול ישראל הוסיף פרושאור, כי "מסתמנת אחדות דעים של ראשי הקהילה הבינלאומית נגד המשט". הוא הביע תקווה שמדינות מפתח נוספות יקראו שלא להשתתף בו.

פרושאור העביר אתמול אגרת למזכ"ל האו"ם, בה הזהיר מפני השלכות משט הסיוע המתוכנן לרצועת עזה. "ישראל קוראת לכל המדינות לעשות הכל כדי למנוע את צאת המשט", כתב פרושאור לבאן קי-מון. "על המדינות להתריע בפני אזרחיהן מפני סיכונים של פרובוקציה כזו". לטענת השגריר פרושאור, המשט "נושא דגל שקרי של סיוע הומניטרי אך לא נועד אלא לשרת אג'נדה פוליטית קיצונית".

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרת מסע לאזרחי ארה"ב מפני השתתפות במשט שאמור לצאת בימים הקרובים לרצועת עזה. באזהרה נכתב, כי השתתפות במסע עלולה לגרור מעצר, הגשת תביעה וגירוש על ידי ישראל, כמו גם אפשרות שישראל תאסור עליהם להגיע לשטחה למשך 10 שנים. גם ממשלת יוון פרסמה אזהרה דומה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה אמש כי פעילי המשט החדש מתאמנים בימים אלה לקראת עימות אפשרי עם חיילי צה"ל בלב ים. בדיווח לא נמסר מה כוללים האימונים והיכן הם נערכים, אולם נמסר כי האימונים מתבצעים כדי "לנקוט בצעדים מחשש למתקפה ישראלית על הספינות". מארגני המשט לא הסכימו לפרט היכן עוגנות הספינות שצפויות לצאת לכיוון עזה מחשש לסיכול המשט. בין היתר, ביקשו המארגנים מהעיתונאים שמתלווים למשט לשמור על מקום הספינות בסוד ולא לפרסם תמונות שלהן.

עוד על המשט המתוכנן לעזה:
מפקד חיל הים: נעצור את משט השנאה לרצועת עזה
IHH: "המרמרה לא תשתתף במשט לעזה"
בכירים בטורקיה: "ללא משט, נוכל לשפר היחסים"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully