וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בבואינג: כך תימנעו מהמבוכה הקלאסית במטוס

כפתור הכריזה לדיילים במטוס 737 יוסתר, כדי לחסוך מהם התרוצצות בין נוסעים שבכלל רצו ללחוץ על מתג המנורה מעליהם. "לא היה צורך במחקר מדעי כדי להגיע למסקנה הזו", התלוצצו בבואינג

כמה פעמים התמתחתם במושב המטוס, פרשתם שמיכה, פתחתם את הספר בעמוד הנכון - ואז צצה דיילת, ושאלה "כן, מה רציתם"? לא עוד. חברת בואינג האמריקאית הודיעה כי במטוס החדש מתוצרתה, כפתור הכריזה המזעיק את אנשי צוות השירות אל הנוסעים, יופרד ויורחק מהמתג המדליק את מנורת הקריאה האישית.

בסלון האווירי בלה בורז'ה, פריז, לרוב מודיעות יצרניות המטוסים על מכירות כלי טיס לחברות תעופה ופיתוח פצצות חכמות, או עורכות סימפוזיונים בנושא מכ"מים ואיומים רחוקים. הפעם, הכריזה חברת בואינג על תיקון עוול היסטורי שגרם אי-נוחות ומבוכה למיליוני נוסעים לאורך השנים.

גם נוסעים גבוהים ייהנו לטוס בדגם החדש

בדגם החדש של מטוס ה-737, מעצבי הפנים של החברה חוללו מהפך של ממש בהנדסת האנוש. למרות שמדובר באחד מדגמי המטוסים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, איש מעולם לא טרח לתכנן אותו מחדש, חרף טענות רבות מצד נוסעים. אלה, נתפשו לעתים כתלונות משעשעות שאין בהם ממש, שהרי "כך זה בכל מטוס". עיקר התלונות, מן הסתם וכאמור - כמו בכל מטוס - הגיעו מצדם של הדיילים והדיילות, שנאלצים להתרוצץ ברחבי המטוס בין נוסעים שמעולם לא נזקקו לשירותם, אך "נזכרים" לפתע כי דווקא חפצו בכוס משקה או במטלית לחה. תלונות אלה, לבסוף, נפלו על אוזניים קשובות בחברת בואינג.

בוורלי וויס מצוות הפיתוח של המטוס, סיפרה לעיתונאים כי העיצוב של דגמי ה-737 שואב מאפיינים רבים מזה של דגם ה-747 החדש. ה"ג'מבו" האגדי הוצג בלה-בורז'ה לאחר שקיבל מתיחת פנים, והוארך בכמה מטרים, ומשווק בימים אלה ללקוחות פוטנציאליים. המחלקות החדשות שנוספו לו נחשבות ליוקרתיות ומאובזרות למדי, ולמרות שהמטוס מאכלס מאות רבות של נוסעים, כולם נהנים מרמה גבוהה מאוד של שירות, וכמובן - ומהפרדה בין כפתור הקריאה לדייל ומתג הדלקת המנורה.

באשר לאחיו הקטן והוותיק יותר של ה"ג'מבו", עוד חידוש מרענן במטוס ה-737, לדברי וייס, הוא שהתא שבו מאחסנים את תיקי היד הוגבה בכמה סנטימטרים, כך שיאפשר גם לנוסעים תמירים למדי להיכנס אל המושב הפנימי בשורת המושבים, מבלי להתכופף ו"לשבור" את הגב. וויס התלוצצה ואמרה כי ככל הנראה, השינויים החדשים היו צריכים להיטמע בתכנון המטוס כבר קודם לכן, "ללא צורך שילוו במחקר מדעי רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully