וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: ליקוי ירח מלא ייראה ברחבי הארץ

מספר פעמים בשנה זוכים חובבי האסטרונומיה לצפות בירח כאשר הוא נכנס תחת צלו של כדור הארץ. הערב, צפוי הליקוי להיות "עמוק במיוחד והירח ייצבע באדום כהה"

חובבי האסטרונומיה יוכלו ליהנות הערב (רביעי) ממאורע מיוחד: בשעה 20:24 צפוי להתחיל ליקוי ירח מלא. ליקויי ירח מתרחשים מספר פעמים בשנה אך לא תמיד הוא מלא ולכן לא תמיד ניתן לחזות בו במלוא תפארתו.

באגודה הישראלית לאסטרונומיה הסבירו, כי ליקוי ירח מתרחש כאשר כדור הארץ נמצא בין השמש לירח. צלו של כדור הארץ מוטל על הירח וגורם לליקוי. לדבריהם, הליקוי הערב צפוי להיות מרהיב במיוחד מכיוון שמדובר בליקוי מלא שייראה בשמי הארץ מתחילתו ועד סופו. עוד אומרים באגודה כי מדובר בליקוי "עמוק במיוחד, כלומר ליקוי בו הירח נמצא במרכז חרוט הצל אותו מטיל כדור הארץ".

"הירח אינו נעלם לגמרי בזמן הליקוי, אלא עדיין מקבל מעט אור מקרני שמש שנשברות באטמוספירה של כדור הארץ ומתכופפות מספיק כדי להגיע אליו", הסבירו באגודה. "מעבר הקרניים באטמוספירה גורם להן להיות אדומות יותר, כיוון שהאור הכחול שלהן מתפזר ונבלע במעברו באטמוספירה. אחד הגורמים המשפיעים על 'אדמומיות' האור שעובר, הוא ריכוז החלקיקים באטמוספירה - אבק, טיפות מים, מזהמים למיניהם ואפר וולקני. כך שאם האטמוספירה 'מלוכלכת' במיוחד, נראה ליקוי אדום וכהה יותר".

את הליקוי, אומרים אנשי האגודה, ניתן לראות בעין בלתי מזויינת או דרך משקפות וטלסקופים. שיא הליקוי צפוי להתרחש ב-23:12 אז ייצבע הירח כולו אדום כהה. הליקוי צפוי להסתיים בשעה 02:00 בלילה. האגודה מארגנת תצפיות בנקודות בכל רחבי הארץ, בהן יפעילו חובבי אסטרונומיה טלסקופים ומשקפות למען הציבור, יסבירו על המתרחש ויחלקו דפי מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully