וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חנינה לבכירה לשעבר ב"באדר מיינהוף"

בירגיט הוגפלד תשחרר מהכלא בפרנקפורט בתום 18 שנות מאסר, לאחר שהורשעה בחברות ב"סיעת הצבא האדום" של באדר ומיינהוף. היא האחרונה מבין בכירי הארגון שעדיין כלואים או שלא התאבדו

בית המשפט בפרנקפורט העניק אתמול (שישי) חנינה לבירגיט הוגפלד, לשעבר בכירה בסיעת הצבא האדום הגרמני. הוגפלד היא אחרונת החברים הבכירים בארגון, שנודע גם בשם RAF או "כנופיית באדר-מיינהוף", ושנותרו בחיים ולא התאבדו, או שעדיין מרצים תקופת מאסר בבית הכלא.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הגרמנית, הוגפלד, בת 54, תשתחרר מבית הכלא בשבוע הבא, לאחר שריצתה 18 שנים מתוך מאסר העולם שנגזר עליה בשנת 1993. אסירי עולם בגרמניה יכולים בדרך כלל להגיש בקשה לחנינה לאחר 15 שנים, אך הדיון בבקשתה של הוגפלד התעכב בשל חומרת העבירות שביצעה. עם זאת, ציינו השופטים כי היא "השתנתה לטובה" בתקופת המאסר, ואף השלימה לימודים לתואר אקדמי.

עוד על סיעת הצבא האדום, ה-RAF:
חברה בארגון נעצרה בחשד לרצח עתיק
גילה בגיל 10 שאמו הייתה פעילה בכנופיה
זעם בגרמניה על שחרור בכיר נוסף בארגון

הוגפלד הורשעה בכמה עבירות, ובהן רצח חייל אמריקאי ונטילת חלק בפיגוע בבסיס חיל האוויר האמריקאי בפרנקפורט, שהוביל למותם של שני חיילים נוספים ולפציעתם של עשרות. היא הביעה חרטה על מעשיה, ואמרה לבית המשפט שהיא אינה תומכת עוד בארגון, ומקבלת אחריות לפשעים שביצעה במסגרתו.

סיעת הצבא האדום החלה לפעול בגרמניה בשנת 1967. חבריה היו בעלי אידאולוגיה שמאלית-מרקסיסטית, ובין היתר תמכו באש"ף והתנגדו למלחמה בוויאטנם. בין הפעילים הבולטים בארגון היו הורסט מאהלר ואנדראס באדר. אל הקבוצה הצטרפה בשנת 1970 העיתונאית אולריקה מיינהוף, שיחד עם באדר העניקה לארגון את כינויו הידוע. לאנשי הקבוצה מיוחסות פעולות שלאורך השנים הובילו לרצח 34 בני אדם. ב-1998 הודיעו פעילי הארגון הנותרים - שרבים מהם התאבדו במהלך מעצרם - על התפרקות הקבוצה מנשקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully