וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מאה אלף סורים ברחובות, סוכן משטר חוסל"

יום לאחר מהומות הדמים שגבו את חייהם של 63 בסוריה, משתתפים המונים בהלוויות ההרוגים, רובם בעיר חמה. עדי ראייה: שני מפגינים נהרגו בפרבר של דמשק, סוכן בבגדים אזרחיים זוהה וחוסל

צפו בתמונות מהעימותים אמש בחמה (צילום: מתוך Youtube)

24 שעות לאחר אחד מימי המחאה הקשים והמדממים בסוריה, יצאו היום כמאה אלף סורים להשתתף בהלוויות 63 ההרוגים. רשת אל ג'זירה מדווחת כי עשרות אלפים גדשו אחר הצהריים (שבת) את רחובות חמה, העיר בה נהרגו אתמול, לפי דיווחי ארגוני האופוזיציה, 48 מפגינים. מרבית בתי העסק בעיר סגורים במחאה על הירי נגד המפגינים.

בתום תפילות השבת, נשאו ההמונים את ארונותיהם של עשרות ההרוגים אל עבר שני בתי הקברות המרכזיים בחמה, דיווח רמי עבדול רחמן, פעיל במצפה הסורי לזכויות אדם. עדי ראייה דיווחו כי במהלך ההלוויות נהרג איש ביטחון סורי שהיה לבוש בבגדים אזרחיים. "כבר ראינו סוכנים של המשטר בלבוש אזרחי כשהם משתתפים בהפגנות ואפילו צועקים סיסמאות. כך שאם הם נהרגים, זה בדרך כלל קורה בגלל שעמיתיהם בכוחות הביטחון יורים בהם בטעות", אמר אחד מהם. מנגד טען עד ראייה אחר, כי המפגינים זיהו כי מדובר בסוכן של המשטר, הוא בתגובה ניסה לשלוך את נשקו אך ההמון התנפל עליו וחיסל אותו.

במוקד אחר, נהרגו הערב שני מפגינים בפרבר של בירת סוריה, ג'יס אל שגור, בעימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון במדינה. במהלך היום נרשמו במדינה הפגנות ענק, בהם השתתפו מאות אלפי בני אדם, במסגרת לוויות הרוגי ההפגנות מאמש. לפחות 1,270 בני אדם נהרגו מאז פרוץ המהומות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

אחד המפגינים סיפר על ההפגנות אתמול, כי בתגובה למחאה, "בוצע ירי מגגות הבניינים לעבר המפגינים, ראיתי קבוצות שלמות של בני אדם נופלות לקרקע בכיכר 'אסי' וברחובות והסמטאות היוצאות ממנה. היה דם בכל מקום", סיפר עד ראייה בעיר לסוכנות רויטרס. בעיר הדרומית דרעא, שם החלה תנועת המחאה נגד הנשיא אסד, מאות בני אדם אתגרו את הסגר הצבאי שהוטל על העיר וקראו: "לא למשא ומתן עם הרוצחים".

"עשרות אלפי בני אדם השתתפו בהפגנות הגדולות ביותר בחמה ואידליב מאז פרוץ המחאה. זו תגובה טבעית לעלייה במקרי ההרג וחוסר הרצינות בה רואה המשטר את הניסיונות לפיוס בתוך המדינה", אמר ראמי עבד אל-רחמן מארגון זכויות אדם סורי, שהוסיף שאדם אחד נהרג באידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully