וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הפצועים בתאונה בערד: "הרשויות אשמות"

חמשת החיילים שנפצעו אתמול קשה בתאונה בכביש 31, שבה נהרגו שני צעירים נוספים, עדיין מאושפזים בביה"ח. המשפחות מאשימות את הרשויות: "כבר שנים מבטיחים לתקן את הכביש המסוכן הזה"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג. עריכה: יותם בן-דוד)

בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדיין מאושפזים הלילה (ראשון) חמישה צעירים, שנפצעו הבוקר באורח קשה בתאונת דרכים שאירעה בכביש 31 סמוך לצומת תל ערד. שני צעירים אחרים נהרגו בתאונה: מעתז ופארס אל-עוקבי, תושבי הפזורה הבדואית באזור חורה, בני 22.

מחקירת ראשונית עולה שככל הנראה רכב פרטי שנסע מערד לבאר שבע סטה מנתיב נסיעתו, והתנגש חזיתית במכונית שנסעה בנתיב הנגדי. שני ההרוגים הם נוסעי הרכב האחד, וחמשת הפצועים נסעו ברכב השני. נבחנת אפשרות כי אחד הנהגים נרדם בעת הנסיעה, או שהייתה תקלה טכנית שהביאה לאיבוד שליטה באחד הרכבים ושגרמה לסטייה מנתיב נסיעתו.

בחדר המיון של בית החולים סורוקה ציינו כי העובדה שחמשת הפצועים חגרו חגורות בטיחות ככל הנראה הצילה את חייהם. החמישה פונו לחדר הטראומה בבית החולים במצב קשה, כשהם סובלים מפגיעות רב-מערכתיות, וכולם נותחו.

המשפחות: הכביש המסוכן, המשטרה רשלנית

משפחות הפצועים מתחו הערב ביקורת נוקבת על רשויות האכיפה ועל מצבו הירוד, לטענתם, של כביש באר שבע-ערד, שגורם לדבריהם לתאונות רבות. ז'קלין אשדות, אמו של אחד הפצועים, אמרה כי "לא ייתכן שלממשלה לוקח שנים לסדר את הכביש". היא שללה אפשרות שהנוסעים ברכב היו שיכורים, ואמרה כי הגורם לתאונות בכביש הוא מצבם הירוד של נתיביו. לדבריה, "כבר שנים מדברים על תיקון הכביש", אך לטענתה, דבר לא נעשה בנידון.

תומר סבג, אחיו של אחד צעיר אחר שנפגע בתאונה, סיפר כי הפצועים הם חמישה חיילים שחזרו מבילוי משותף. לדבריו, התאונה התרחשה כחמישה ק"מ מאזור ערד, וככל הנראה הרכב בו היו אחיו וחבריו נסע במהירות המותרת - כ-90 קמ"ש - בעת שאירעה התאונה. סבג ציין כי כל נוסעי הרכב היו חגורים, וטען אף הוא כי "המשטרה מעלימה עין" מהעובדה שמדובר בכביש בעייתי ומסוכן.

עדכון ראשון: 22:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully