וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפרד ממיטשל: הפלסטינים הקשו על עבודתך

14.5.2011 / 19:03

בשיחה שערך ראש הממשלה עם השליח למזרח התיכון לאחר הודעת התפטרותו, הוא הודה לו וציין כי הפלסטינים הערימו קשיים על עבודתו. עריקאת: "ישראל מעולם לא נתנה למיטשל הזדמנות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (שבת) עם שליח המימשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לאחר שזה הודיע על סיום תפקידו, כך דווח בקול ישראל. נתניהו הביע צער על החלטתו של מיטשל והודה לו על מאמציו לקדם את תהליך השלום. עוד אמר ראש הממשלה למיטשל כי הפלסטינים "סרבו להתייצב לשיחות שיזם, הערימו אינסוף תנאים שהיקשו על עבודתו ובסופו של תהליך חברו לחמאס".

לעומת דברים אלו, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, האשים את נתניהו בהכשלתו של מיטשל. "השליח האמריקאי השקיע כל מאמץ אפשרי כשקרא להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והציג רעיונות לחידוש המשא ומתן לשלום, אלא שנתניהו העדיף את ההתנחלות על פני השלום", אמר. "לצערנו הממשלה הישראלית מעולם לא נתנה למיטשל הזדמנות, כל פעם שהוא הגיע לכאן הם פגשו אותו עם יותר התנחלויות, הם סירבו לעצור את בניית ההתנחלויות וסירבו לתנאים שנדרשו לתהליך השלום", אמר עריקאת.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא", מיטשל מצידו דאג להודות לגורמים ברשות על פועלם במהלך תקופת תפקידו כאשר יצר היום קשר עם אבו מאזן והודה לו על המאמצים שהשקיע למען תהליך השלום.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה אף היא מוקדם יותר להתפטרותו של מיטשל. לדבריה, מיטשל ראוי להערכתה של כל מדינת ישראל על התגייסותו להשגת הסדר בין ישראל והפלסטינים. "גם אם המשימה לא הסתיימה, מיטשל בניסיונו, מזגו האישי ומחוייבותו העמוקה לשלום מילא תפקיד חשוב בקידום ישראל והאזור. הסדר שלום הוא אינטרס ישראלי לאומי ויש לקוות שאף אחד מהצדדים לא ירים ידיים מהגשמת האינטרס הזה ויסתפק בהטחת האשמות הדדיות שלא מובילות לשום מקום", אמרה.

השליח ג'ורג' מיטשל, עוזב את משרתו בתום שנתיים בתפקיד ויחליף אותו לעת עתה סגנו, דיוויד הייל. הנשיא אובמה הביע את בטחונו שהייל ימשיך לקדם את המשא ומתן והבהיר כי ארצות הברית עודנה מחוייבת לשלום. עוד נמסר מהבית הלבן כי הנשיא אובמה יציג את מדיניותו למזרח התיכון ביום חמישי, יום לפני פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון. עדיין לא ברור אם יציג תוכנית שלום לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully