וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפטרות מיטשל - בשל נאום אובמה בשבוע הבא"

14.5.2011 / 13:42

יממה לאחר ההודעה על התפטרותו של השליח האמריקאי למזה"ת מיטשל, אמרו מקורות אמריקאים לעיתון "אל-חיאת", כי המהלך נעשה בשל נאומו הצפוי של אובמה. לא נמסר כיצד קשורים השניים

מקורות אמריקאים המוגדרים 'מהימנים' אמרו היום (שבת) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי התפטרותו של השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מתפקידו "קשורה לנאומו הצפוי של הנשיא ברק אובמה בשבוע הבא, שיעסוק במזרח התיכון". המקורות לא הוסיפו פרטים ולא מסרו כיצד קשור הנאום להתפטרות. נאומו בשבוע הבא של אובמה צפוי להציג את המדיניות האמריקאית כלפי המזרח התיכון על רקע חיסול מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן והמהפכות בעולם הערבי.

אובמה הודיע אמש כי קיבל את התפטרותו של מיטשל. בהצהרתו אמר אובמה כי המתווך הוותיק "תרם רבות להשגת פתרון של שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום וביטחון". את מיטשל יחליף בתפקידו סגנו, דייוויד הייל.

התפטרותו של מיטשל מגיעה ארבעה ימים בלבד לפני נאומו הצפוי של נשיא ארה"ב בו יציג הנשיא גם את תכניתו לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בניגוד לנאומו הראשון בקהיר בפני העולם הערבי והמוסלמי, שעורר אצל הפלסטינים תקוות רבות, כעת הם מנמיכים ציפיות ומבהירים כי הדברים של אובמה צריכים להיות מתורגמים בשטח.

מיטשל בן ה-77 שכיהן בעבר בסנאט האמריקאי סייע בעבר בפתרון הסכסוך בצפון אירלנד והיה אחד מהחברים בראשונים בצוות עיצוב מדיניות החוץ של הנשיא אובמה. לאחרונה, ביצע אובמה שינויים בצוות היועצים למזרח התיכון, כולל מינויו של דן שפירו, ששימש כיועץ לענייני המזרח התיכון בעברו, לשגריר ארה"ב בישראל.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה היום להתפטרותו של מיטשל, ואמרה כי "מיטשל ראוי להערכתה של כל מדינת ישראל על התגייסותו להשגת הסדר בין ישראל והפלסטינים. גם אם המשימה לא הסתיימה, מיטשל בניסיונו, מזגו האישי ומחוייבותו העמוקה לשלום מילא תפקיד חשוב בקידום ישראל והאזור. הסדר שלום הוא אינטרס ישראלי לאומי ויש לקוות שאף אחד מהצדדים לא ירים ידיים מהגשמת האינטרס הזה ויסתפק בהטחת האשמות הדדיות שלא מובילות לשום מקום".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully