וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בקנדה: ניצחון מוחץ לימין בבחירות

אחרי שנים של אי יציבות פוליטית הצליחו השמרנים בראשות ראש הממשלה סטיבן הרפר להשיג רוב פרלמנטרי שיאפשר להקים קואליציה יציבה: "הפוליטיקה הקנדית השתנתה בצורה דרמטית"

המפלגה השמרנית השולטת בקנדה השיגה ניצחון מוחץ בבחירות הפדרליות – כך דיווחה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס. על פי תוצאות הביניים, המפלגה, הצריכה 155 כדי על מנת להפוך ממיעוט לרוב, השיגה 166 מקומות, לעומת 103 בלבד למפלגת השמאל NDP.

הממשלה זכתה ב-40% מהקולות, יותר ממה שחזו לה רוב הסקרים, שצפו קרב צמוד שישמר את מצב הכאוס הפוליטי ששרר במדינה, בה נערכו ארבע מערכות בחירות בשבע השנים האחרונות. אולם על פי תוצאות אלו, תוכל כעת המפלגה השמרנית להקים לראשונה זה שנים קואליציה יציבה, במדינה בת 34 מיליון התושבים.

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר חוגג ניצחון מוחץ של השמרנים בבחירות, 2 במאי 2011. רויטרס
הרפר חוגג את הניצחון, הלילה/רויטרס

"הפוליטיקה הקנדית השתנתה בצורה דרמטית הלילה", אמר ג'ייסון קני, שר ההגירה בממשלה היוצאת. "הקנדים קיבלו מה שרצו - רוב יציב שיתמקד בניהול ענייני המדינה, צמיחה כלכלית ומדיניות כלכלית נבונה".

במערכת הבחירות הבטיחו השמרנים, בראשות ראש הממשלה סטיבן הרפר, כי במידה שיצליחו להשיג רוב יציב, ינהיגו שורה של קיצוצי מסים, ברגע שתקציב המדינה יתאזן. עם פרסום התוצאות, נרשם באופן מיידי בשווקים זינוק בערכו של הדולר הקנדי, והאנלטיסטים צופים כי גם הבורסה הקנדית תלך בעקבותיו עם פתיחתה בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully