וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ב-2006: "מינוי שר ערבי יפגע במפלגה"

מסמכים חדשים שמפרסם אתר ויקיליקס חושפים כי ח"כ יצחק הרצוג התנגד להתחייבותו של פרץ למינוי שר ערבי. את פרס הוא כינה "חלש ולא מפוקס". הרצוג בתגובה: "מחפשים אותי"

"ההתחייבות של עמיר פרץ למנות שר ערבי בממשלה פוגעת במפלגת העבודה" – כך אמר ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ערב הבחירות ב-2006, לאחר שפרץ זכה בפריימריז של המפלגה. "הארץ" פרסם היום (ראשון) מסמכים חדשים בתיק הישראלי של ויקיליקס לפיהם אמר הרצוג את הדברים בתגובה לבקשתו של השגריר האמריקאי "למנות את נקודות החולשה של העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-17".

"מאז שהוקם הליכוד, ב-1973, הוא שאב את כוחו מהצווארון הכחול, אנשי מעמד הפועלים", אמר הרצוג בפגישה שקיים בדצמבר 2005 עם שגריר ארה"ב דאז, ריצ'ארד ג'ונס. לדבריו, "העבודה המשיכה לייצג את אנשי הצווארון הלבן - מעמד הביניים, אך פרץ מושך כעת לעבודה גם את מעמד הפועלים".

באותה שיחה הניח עוד הרצוג כי ציבור העולים מרוסיה יעדיף בבחירות את מועמד מפלגת קדימה, אריאל שרון, מפני ש"הם מעדיפים מנהיגים אשכנזים". עם זאת, הרצוג אמר כי העבודה מצליחה לחדור גם למגזר הרוסי באמצעות קידום מדיניות כלכלית שוויונית. לדבריו, בניסיון למנוע מקדימה לנגוס באחיזה של העבודה בקיבוצים ובמושבים "יזדקק פרץ לתמיכתו של אהוד ברק".

"פרס חלש ולא מפוקס"

הרצוג התייחס גם לסעיפים הבעייתיים לטענתו במצע הבחירות של פרץ, כמו ההתחייבות למינוי שר ערבי ו"התמיכה של פרץ בהסכמי אוסלו". גורמים נוספים שפגעו לדבריו בעבודה הם "העיסוק בפוליטיקה פנימית על חשבון פיתוח הקמפיין הבינלאומי, היעדר מסר חזק בנושאים ביטחוניים והחלפתם של אנשי שטח ותיקים בתומכים של פרץ".

על מפלגת קדימה, שעמדה אז בפני בחירות ראשונות אמר הרצוג כי "הפוליטיקה הישראלית היא בית משוגעים. שרון גנב את צחי הנגבי והוא מנסה לקחת את כולם אתו". לדבריו, הוא היה אחד הראשונים שהוצע להם על ידי שרון להצטרף לקדימה. "שרון התחנן אליי שאצטרף, אבל לא יכולתי לעשות את זה כי העבודה היא הבית שלי".

בשיחה אחרת שקיים הרצוג בדצמבר 2004 עם השגריר האמריקאי דאז, דן קרצר, אמר הרצוג כי הנשיא שמעון פרס, שהיה אז יושב הראש הזמני של מפלגת העבודה, "כבר אינו במיטבו". הרצוג הוסיף כי פרס "אינו אותו דבר, הוא חלש ולא מפוקס".

בשבוע שעבר חשף הארץ כי ב-2005 אמר הרצוג לדיפלומטים אמריקאים כי פרץ נתפש בציבור כ"מרוקאי ואגרסיבי" פוגעת במפלגת העבודה. הרצוג מיהר להכחיש את הפרסום, שעורר תגובות נזעמות בקרב חברי המפלגה ובקשת הפוליטית כולה. הרצוג גם נפגש עם פרץ והשניים הניחו את הפרשה מאחוריהם.

הרצוג הגיב לפרסומים הבוקר בראיון לגלי צה"ל ואמר כי מעולם לא התבטא באופן גזעני. "יש אנשים שמחפשים אותי כי אני מועמד מוביל לעמוד בראשות מפלגת העבודה", אמר הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully