וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: בת 14 נאנסה, הורשעה בניאוף והולקתה למוות

סיפורה של חנה אחטר היה נבלע כנראה בנבכי סטטיסטיקת ההתעללות בנשים במדינה המוסלמית - אך הוריה החליטו לא לשתוק, דאגו שגופתה תוצא מהקבר ופתחו במאבק ציבורי לעשיית צדק

"אני חפה מפשע" - אלו היו מילותיה האחרונות של חנה אחטר, אותן אמרה בלחש לאמה. אך היה זה מאוחר מדי עבור הנערה בת ה-14 מבנגלדש. תושבי הכפר שלה, במחוז הנידח שריאטפור, כבר חרצו את דינה: היא נמצאה אשמה בניאוף עם גבר נשוי, ונידונה על ידי האימאם במסגד המקומי ל-101 מלקות שוט בפומבי. אחרי המכה ה-70 היא צנחה מחוסרת הכרה ופונתה לבית חולים - שם מתה כעבור שבוע.

פרטי הסיפור המזעזע, שהתרחש בינואר האחרון, הובאו הלילה (רביעי) על ידי רשת CNN. בין היתר, מתברר כי לאחר מותה של הנערה נערכה לה נתיחה לאחר המוות בבית החולים - אך באופן מדהים, אותה נתיחה העלתה כי היא לא סבלה מפציעות מיוחדות, ומותה נגרם עקב התאבדות. אולם בני משפחתה התעקשו על הוצאת גופתה מהקבר, כדי להראות לעולם מה באמת קרה לה - ונתיחה נוספת שנערכה כעבור חודש אכן אוששה את גרסתם. בשבועות האחרונים תופס המקרה את תשומת הלב התקשורתית במדינה, ונעצרו כבר חשודים בגרימת מותה של הנערה. כמו כן, צפויים הרופאים שביצעו את הנתיחה הראשונה לעמוד לדין באשמת טיוח המקרה.

אביה של חנה, דרבש חאן, סיפר כי הפרשה החלה לפני שנה, כשאחיינו, מחבוב חאן, שב לכפר לאחר תקופה שעבד במלזיה, והחל להטריד את בתו - אף שגילו פי 3 משלה. דרבש התלונן נגדו שלוש פעמים בפני זקני הכפר, אך ללא הועיל, ובסופו של דבר, מצא האחיין הזדמנות ואנס את הנערה.

אחותה של חנה, אליה, סיפרה ל-CNN כי אחותה נאבקה וניסתה להימלט - ואשתו של מחבוב שמעה את הרעש וגילתה אותם יחד. למחרת התכנסו זקני הכפר כדי לדון במקרה, והחליטו על גזר דינם של שני העבריינים - 201 מלקות לו, 101 לה. מחבוב הצליח להימלט לאחר כמה מלקות, אך חנה הולקתה עד למותה - לנגד עיני הוריה.

יש לציין כי בנגלדש נחשבת למדינה מוסלמית חילונית, דמוקרטית ומתונה יחסית, וחוקי השריעה נאסרו בה באופן רשמי לפני עשור בפסיקה של בית המשפט העליון. עם זאת, בפועל, הדין האיסלמי עדיין נפוץ מאוד באזורים הכפריים במדינה. ארגוני זכויות אדם תיעדו לפחות 500 מקרים במהלך העשור האחרון, שבהן נענשו נשים לפי חוקי השריעה. באו"ם מעריכים כי כמחצית הנשים בבנגלדש נופלות קורבן לאלימות, אונס ואף רצח.

אלמלא התהודה התקשורתית היחסית לה זכה המקרה של חנה, היא כנראה הייתה הופכת לעוד שורה בסטטיסטיקה. "איני דורש דבר מלבד צדק", אמר אביה של חנה, בעודו מוביל עיתונאי נוסף למקום בו נאנסה בתו. "היא הייתה כל כך קטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully