וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב בוים הובא למנוחות: "איש אמיץ, ישר וישיר"

21.3.2011 / 17:50

רה"מ נתניהו, קודמו בתפקיד אולמרט, יו"ר האופוזיציה ורבים אחרים ליוו את ח"כ זאב בוים בדרכו האחרונה. "איש עמוק בערכיו, איתן באמונתו", ספד לו ראש הממשלה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי. עריכה: אמיר קוטיגרו)

חבר הכנסת והשר לשעבר זאב בוים, שהלך לעולמו ביום שישי האחרון לאחר שנאבק במחלת הסרטן, הובא בצהרים (שני) למנוחות בבית העלמין בבנימינה. בהלוויה, בה השתתפו אלפי בני אדם, ספדו לבוים, בין היתר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, וכן רעייתו ובתו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד ואמר כי "אני מרשה לעצמי לומר שאני מדבר בשם המוני אזרחי ישראל, כשאני קובע שלא הכרתי אדם אחד שלא קיבל ולא העריך את זאביק בוים. איש ישר, ישיר, שקט, צנוע ונעים הליכות. ועם זאת, עמוק בערכיו, מעמיק בהם, איתן באמונתו". נתניהו הוסיף כי "עכשיו אנחנו עומדים כאן אבלים ואומרים שהרפואה והאמונה לא הספיקו. נלקחת מאיתנו זאביק".

קודמו של נתניהו בתפקיד, אהוד אולמרט, ספד אף הוא לבוים. "אנשים אחים אנחנו. גדלנו זה ליד זה, זכרנו את מושבות הנעורים של פעם, של הנחלה, של שוני ושל בנימינה", אמר ראש הממשלה לשעבר. "זאביק בוים לא היה איש של קיצורי דרך. כל חייו הייתה הליכה במסלול שלא עושים בו קפיצות מקריות אלא מסלול שיש בו כיוון ושצריך ללכת בו בזהירות, בהתמדה, בסבלנות אין קץ". אולמרט חתם את דבריו ואמר כי "גם בקרב הזה, כמו בכל קרבות חייו, הוא היה חזק ואמיץ. הוא לא חיפש רחמים ולא עזרה, אלא עמד זקוף ונפל זקוף וכך נזכור אותו".

אשתו של זאב בוים יחד עם חבר הכנסת רוני בר און בהלוויתו של זאב בוים בבנימינה, מרץ 2011. שלומי גבאי
"נפער בי חלל עצום". רעייתו של בוים עם ח"כ בר-און/שלומי גבאי

"ישר כסרגל, גאה בהיותו ציוני"

יו"ר מפלגתו של בוים, ציפי לבני, אמרה כי "ההדר והתגר הרכיבו את עולמו של זאביק בוים. לאלו שלא מבינים מהו ההדר, די להסתכל על זאביק בהתנהלותו והחלטותיו. לא הייתה בו התנשאות על האחר. הוא היה ישר כסרגל, מחמיר עם עצמו, גאה בהיותו ציוני, ואומר אמת גם בעולם מלא בשקר". לבני סיפרה על הצטרפותו של בוים למפלגתה, עם הקמתה, ואמרה כי "ביום שהוקמה קדימה התקשרתי לזאביק וביקשתי שיצטרף, כי היה ברור שזאביק משקף את הערכים של קדימה, והוא בא להילחם על פניה של הציונות".

רעייתו של בוים, עדנה, ספדה לבעלה: "מעט אנשים היו שותפים למה שעבר עלייך. נורא רצית לעבור את הניתוח בארץ, אך המלצת הרופאים הייתה לנסוע לניתוח בחו"ל. עברת בגבורה ארבעה ניתוחים, 30 מנות דם, ועמדת בכך בגבורה ובאופטימיות. עקבת מקרוב אחרי מה שקורה בארץ. על צווארך הייתה תלויה שרשרת זהב עם סמל המדינה, שמעולם לא הורדת. כשנשאלת מה עיסוקך, ענית 'מורה'". היא חתמה את דבריה במילים "היו לנו שנים יפות ביחד. מילאת את כל עולמי, היית מרכז חיי. נפער בי חלל עצום של ריקנות ואני כל כך מתגעגעת".

"לימדת אותי מהי צניעות ואחריות מהי, כמו גם אהבת הבריות", ספדה הבת יערה. "כילדה בת שש לא הבנתי מדוע אני צריכה להכיר את כל היישובים בוואדי מילק ממזרח למערב, אך היום אני יודעת, מכיוון שאיני נזקקת לעזרת הג'י-פי-אס. אני רוצה לבקש ממך סליחה. לא פעם עשיתי לך חיים לא קלים ושמעתי את השירים שאהבת, שירים עבריים. היום זו המוסיקה האהובה עליי. הלכתי לנוער מרצ רק בשביל המרד, והתווכחנו הרבה על פוליטיקה. אני מצטערת אם פגעתי בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully