וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית נפרדו מח"כ בוים: "ציוני אמיתי"

ברחבי הקשת הפוליטית הביעו צער ותדהמה בעקבות מותו של ח"כ והשר לשעבר, זאב בוים, שהלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. רה"מ נתניהו: "הוא ייצג דור ערכי והיה פטריוט ישראלי"

עצב ותדהמה במערכת הפוליטית בעקבות הידיעות על מותו של חבר הכנסת והשר לשעבר, זאב בוים (קדימה) שהלך אמש (שישי) לעולמו בגיל 67, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "בוים היה מטובי חברי הכנסת. הוא יצג דור ערכי והיה ציוני אמיתי ופטריוט ישראלי", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתגובה לבשורה על מותו של בוים.

"הוא שירת בנאמנות את מדינת ישראל במשך עשרות שנים כחבר כנסת וכשר". נתניהו התייחס לתרומתו הרבה של בוים לחינוך במדינת ישראל ואמר כי "פעולותיו חבקו תחומים רבים, אך המשותף להם הייתה החשיבות הרבה שייחס לחינוך, לערכים ולאהבת העם והארץ. ליוויתי אותו במשך שנים רבות וגם לאחרונה במאבקו העיקש במחלת הסרטן. לצערי העמוק על אף עוז רוחו ואצילות נפשו, לא יכול היה למחלה".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה) הביעה גם היא את צערה על מותו של מי שהיה חבר במפלגתה וסיפרה כי "זאביק ייצג בכל הווייתו את הערכים עליהם מושתתת הציונות. אוהב הארץ הזאת ודואג לאנשיה, איש של מצפון וישר כסרגל", אמר לבני. "הוא היה בית"רי בכל רמ"ח איבריו ושילב באישיותו את ההדר העברי - אותה נכונות להילחם על הערכים בהם האמין וכך נלחם על חייו עד שנדם".

"מדינת ישראל איבדה היום את אחד מטובי בניה ומנהיגיה", הוסיפה לבני. "קדימה גאה שבחר לייצג אותה בחייו וגאה שזכתה בו. קדימה על כלל חבריה, פעיליה ותומכיה כואבת את מותו. הוא יחסר לנו כחבר, כעמית וכאיש של מופת. יהי זכרו ברוך".

"איש חזון ומעשה, אדם ישר ויצירתי"

גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס למותו של בוים לאחר מאבק במחלת הסרטן. "ח"כ בוים היה אדם יפה בחיצוניותו ובפנימיותו. הוא נולד לתנועת בית"ר והיה גם חבר אישי. הוא היה חבר כנסת פעיל ביותר ושר בממשלה. בשנה האחרונה נלחם בגבורה ובצורה מעוררת כבוד במחלה הקשה שתקפה אותו אבל לא יכול לה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שואל מופז (קדימה) סיפר כי הוא כואב את לכתו של "חבר יקר, שותף אמת לדרך ואדם אמיץ, שנלחם ונאבק על אמונותיו עד יומו האחרון. זאב בוים מהווה אות ומופת לאהבת הארץ. בוים היה מחנך, איש חזון ומעשה, אדם ישר ויצירתי, שטובת המדינה עמדה תמיד לנגד עיניו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק אמרה: "הציבור בישראל כואב היום את לכתו של אחד משליחי הציבור האצילים, הראויים והישרים במערכת הפוליטית. זאביק בוים ייזכר תמיד כחבר, כמחנך, איש ספר, ראש עיר פורץ דרך, שר מוכשר וכפטריוט ציוני אוהב הארץ", לדבריה, "בשנה האחרונה, אי אפשר היה שלא להתפעל ממלחמתו במחלה הארורה ומיכולתו להתמיד בעבודתו הפרלמנטרית גם ברגעים קשים, תוך שמירה על אופטימיות וחיוך. זאביק היה אדם שכולו טוב במובן הטהור של המילה".

זאב בוים שהה לאחרונה בארה"ב לצורך קבלת טיפולים נגד מחלת הסרטן, ממנה סבל. במותו הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. בוים החל את דרכו כמחנך וכמנהל ביה"ס רוגוזין בקריית גת ולאחר מכן כיהן כראש עיריית קריית גת במשך 13 שנים. הוא נבחר לראשונה לכנסת ה-14 בשנת 1996 מטעם סיעת הליכוד, והצטרף למפלגת קדימה עם הקמתה. הוא שימש בין היתר כסגן שר הביטחון, שר הבינוי והשיכון, שר החקלאות, שר העלייה והקליטה ויו"ר הקואליציה בימי ממשלת שרון. בכנסת הנוכחית כיהן בוים כראש ועדת המשנה של משרד הביטחון למוכנות העורף למצבי חירום.

(עדכון ראשון: 20:32, 18.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully