וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי בחריין: תומכים במלך, למרות ההפגנות

יהודי הנסיכות, המונים כמה עשרות, מתייצבים לצד השלטון הסוני מול הרוב השיעי. חברת הפרלמנט ננסי חדורי: "כולנו מקווים שזה רק ענן חולף שייעלם". אמש: 100,000 בהפגנה הגדולה עד כה

יהודי בחריין תומכים באופן מלא במלך, חמד בן עיסא אל חליפה, גם לאחר שבועיים של הפגנות ענק נגדו - כך אומרת אחת הנציגות הבולטות של הקהילה, ננסי חדורי, החברה בפרלמנט הבחרייני.

בבחריין חיה קהילה של כמה עשרות יהודים, רובם ממוצא עירקי. כמה מנציגי הקהילה, בהם חדורי, התראיינו אתמול (שלישי) לסוכנות הידיעות היהודית JTA, והסבירו כי יהודי המדינה אינם מעורבים בהפגנות האופוזיציה השיעית בשבועיים האחרונים. "כולנו המומים ממה שקרה", אמרה חדורי. "זה מאוד מצער, אבל כולנו מקווים ומאמינים שזה רק ענן חולף שייעלם".

הפגנת האופוזיציה השיעית בכיכר הפנינה במרכז מנמה, בירת בחריין, 22 בפברואר 2011. רויטרס
המפגינים יצרו אתמול שרשרת אנושית לאורך כמה קילומטרים במנמה/רויטרס

יהודי נוסף החי בנסיכות הנפט הזעירה, ראובן ראובן, בעל חנות אלקטרוניקה, סיפר כי הקהילה היהודית לא הושפעה עד כה מהאירועים. "אני בחנות שלי, כרגיל. איש לא עזב".

המלך שחרר אסירים פוליטיים, המפגינים לא מתרשמים

בחריין היא הנסיכות היחידה במפרץ הפרסי שבה חיים יהודים, ובאופן מסורתי הם מקורבים לשלטון. חדורי מכהנת בבית העליון של הפרלמנט, "מועצת השורא", המונה 40 חברים ומתפקד למעשה כממשלה. חדורי התמנתה לפרלמנט בנובמבר האחרון, אז החליפה יהודייה אחרת - הודא נונו - שמונתה לשגרירת בחריין בארה"ב. נונו לא הגיבה לבקשות JTA לראיין אותה בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת האופוזיציה השיעית בכיכר הפנינה במרכז מנמה, בירת בחריין, 22 בפברואר 2011. רויטרס
"לא סונים, לא שיעים - רק בחריינים"/רויטרס

בתוך כך, ההפגנות הרוב השיעי במדינה, המוחה נגד שלטון בית המלוכה הסוני, אינן דועכות - ואף גוברות. במרכז הבירה מנמה, אף הגיעה אתמול הנוכחות לשיא: לעת ערב, היו ב"כיכר הפנינה" שבמרכז הבירה כ-100 אלף איש - נתון מדהים עבור מדינה שבה בסך הכל כמיליון תושבים. רבבות המפגינים, בהם נשים וילדים רבים, יצרו שרשרת אנושית באורך כמה קילומטרים וקראו קריאות למען שוויון זכויות: "לא סונים, לא שיעים - רק בחריינים". אחרי שבשבוע שעבר פינה הצבא את המפגינים באלימות מהכיכר פעמיים, תוך עימותים שגבו את חייהם של לפחות שמונה בני אדם, נראה כי השלטונות ויתרו, וההפגנות נמשכות ללא הפרעה.

שלטונות בחריין ממשיכים לקרוא לקיום דיאלוג עם המפגינים, וכמחווה של רצון טוב, אף הורה אמש המלך על שחרורם מהכלא של אסירים פוליטיים בולטים. אך ההמונים, המעודדים מהמהפכות בטוניסיה ובמצרים, ממשיכים לדרוש רק דבר אחר: את הדחת השלטון כולו. ומה יהיה לאחר מכן? "לא ברור מה יקרה", אמרה אמש ל"ניו יורק טיימס" פאטימה עמרון, מפגינה בת 25 בכיכר. "אני קצת פוחדת מאי הוודאות. אנחנו כנראה נקבל את מה שאנחנו מבקשים, והחופש עלול ליצור מעט כאוס בהתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully