וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה במצרים שינתה כיוון: דרישה לתוספת שכר

זמן קצר אחרי פינוי אחרוני המפגינים מכיכר א-תחריר, החלו במקום, ובמוקדים נוספים בקהיר, הפגנות של אלפים ממגזרים שונים, הדורשים שיפור בתנאיהם ומבקשים למחות על שחיתות מעסיקיהם

שעות ספורות אחרי פינוי אחרוני המפגינים מכיכר א-תחריר שבמרכז קהיר, בירת מצרים, החלה בצהריים (שני) הפגנה חדשה במקום, בה משתתפים אלפי בני אדם. הפגנות נוספות נערכו היום במוקדים נוספים בקהיר - מאות הפגינו מול משרד הפנים, מחוץ לסניף של בנק אלכסנדריה, ומאות אחרים הפגינו מחוץ לבניין רשות השידור המצרית ואף מול הפירמידות בגיזה.

לפי הדיווחים מקהיר, הפעם כבר אין מדובר בהפגנות פוליטית בדרישה להחלפת השלטון, אלא במאבק כלכלי-חברתי: על המפגינים נמנים בין היתר עובדי הבנקים, כמו גם ענפי התחבורה והתיירות ואף שוטרים. הם דורשים מהצבא, השולט במדינה מאז התפטרות הנשיא חוסני מובארק, להיטיב את שכרם ואת תנאי העבודה שלהם. כמו כן, הם מבקשים למחות על השחיתות של המוסדות והחברות המעסיקים אתם. "האנשים ה'גדולים' גונבים, וה'קטנים' לא מקבלים כלום", אמר אחד המפגינים בכיכר לסוכנות רויטרס.

מאז קיבל לידיו את השלטון במדינה, ממשיך הצבא להפעיל את כל כובד משקלו כדי לדחוק באזרחים לשוב לעבודתם ולנסות להחזיר את החיים במדינה לשגרה, ולפי כמה דיווחים אתמול, אף הוציא צו האוסר על התאגדויות עובדים, בניסיון להילחם בשביתות שפרצו במגזרים רבים. עם זאת, מגזרים רבים עדיין ממשיכים לשבות. כך למשל, הבנקים נותרו סגורים היום וכך יהיה גם מחר - יום חג רשמי. הבורסה, על פי ההודעה האחרונה, צפויה להיפתח רק לאחר "התייצבות המערכת הכלכלית" - אך עדיין לא נמסר מועד.

שוטרים ואזרחים מפגינים מול בניין משרד החוץ בקהיר, בדרישה לתוספת שכר. רויטרס
שוטרים ואזרחים מפגינים היום מחוץ לבניין משרד הפנים בקהיר, בדרישה לתוספת שכר. שוטרים שהפגינו בכיכר א-תחריר קראו: "אנחנו והעם, חד הם"/רויטרס

הצבא: הפסיקו להפגין, ותנו לנו לנהל את המדינה

לאחר פרוץ הגל החדש של ההפגנות היום, פרסם הצבא שוב הודעה הקוראת למפגינים לחדול. "להמשך המחאות בתקופה הקריטית הזו תהיינה השלכות שליליות", הודיע דובר המועצה הצבאית העליוני. "הן יפגעו בביטחון המדינה, יפגעו ביכולת להעניק שירותים לאזרחים ויפגעו בכלכלה הלאומית". לדבריו, הפגנות אלו מאפשרות ל"גורמים בלתי אחראיים" לבצע "מעשים בלתי לגיטימיים". הוא ביקש מהציבור לאפשר לצבא לנהל את ענייני המדינה "בתקופה קריטית זו" עד להעברת השלטון באופן דמוקרטי לאזרחים.

אופי ההפגנה החדשה בכיכר תחריר מעט שונה, ובמרכזה עומדים דווקא שוטרים. ההפגנה החלה כשמאות שוטרים במדים קיימו צעדה בכיכר, כדי להביע הזדהות עם המפגינים שהפילו את משטרו של הנשיא מובארק ו"לכבד את זכר הנופלים". לדברי עדי ראייה, השוטרים הניפו דגלי מצרים, וקראו: "אנחנו והעם, חד הם". בהדרגה התאספו סביב השוטרים עוד אלפי בני אדם.

יש לציין כי בימים הראשונים של ההפגנות, לפני שלושה שבועות, התעמתו שוטרים עם המפגינים באלימות רבה, ואף ירו למוות בעשרות מפגינים. לאחר שלושה ימי מהומות סולקה המשטרה מהרחובות, והצבא הוצב במקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully