וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חבר קונגרס נשוי פלירטט ברשת - והתפטר

"בחור על רמה, כייפי ושרירי" - כך תיאר עצמו כריס לי לבחורה איתה ניסה להתחיל, ועוד הגדיל לעשות ושלח תמונה חשופת חזה. בתוך פחות מיממה מהפרסום הסתיימה הקריירה הפוליטית שלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כבר זמן מה לא סיפקה הפוליטיקה האמריקאית שערורייה עסיסית כהלכתה - עד הלילה (חמישי). אמנם אין בסיפור הזה הרבה מעבר לפלרטוט שגרתי למדי באתר הכרויות, ובטח לא זונות, קוקאין או - רחמנא ליצלן - יחסים הומוסקסואליים - כמו בכמה שערוריות מהשנים האחרונות שבהן כיכבו חברי קונגרס (בעיקר רפובליקאים). אבל במדינה שבה "ערכי משפחה" הם חזות הכל בפוליטיקה - כנראה שלכריס לי, חבר בית הנבחרים הרפובליקאי מניו יורק, לא נותרה ברירה.

פחות מיממה אחרי חשיפת מסר פלרטטני ששלח לבחורה באתר הכרויות, בליווי תמונה חשופת חזה, נאלץ לי, המייצג את המחוז ה-26 במערב מדינת ניו יורק, להודיע על התפטרותו ו"להתנצל על מעשיו". הוא אמנם לא ציין בדיוק באילו "מעשים" מדובר, אך סמיכות הזמנים לא מותירה מקום לספק, שכן רק כמה שעות לפני כן פרסם הבלוג הפופולרי Gawker את התמונה ששלח לי לאשה בפורום "נשים מחפשות גברים" באתר Craigslist (לוח מודעות מקוון), בה הוא נראה חשוף חזה ואוחז בטלפון סלולרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"גובה 1.83 מ', משקל 86 ק"ג, בלונדיני עם עיניים כחולות". הפרסום ב-Gawker/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי הפרסום בבלוג, שמבוסס על עדותה של אחת הגולשות בפורום, לי הזדהה בפניה במעין זהות חצי בדויה - תחת השם "כריסטופר לי", בן 39, שעובד כ"לוביסט" ומצבו המשפחתי "גרוש" (למעשה הוא בן 46, נשוי עם ילד וכבר התקדם לא מעט בפוליטיקה מעבר לג'וב של לוביסט). עוד תיאר עצמו כ"בחור על רמה, כייפי ושרירי, גובה 1.83 מ', משקל 86 קילוגרם, בלונדיני עם עיניים כחולות", והודיע כי הוא "מבטיח לא להיות אכזבה". ההודעות נשלחו מכתובת מייל המוכרת ככתובתו של חבר הקונגרס.

הזהיר מ"הסכנות שבאינטרנט"

עורכי Gawker צירפו לפרסום צילומי מסך של התכתובת המלאה במייל מה-14 בינואר בין לי לגולשת, רווקה בת 34, עובדת מדינה ממרילנד שביקשה להישאר אנונימית - והיא לא מותירה מקום לספק לגבי זהותו או לגבי כוונותיו. כשהגולשת שאלה אם הוא "תמיד נוהג לשלוח תמונות חשופות חזה שלו", השיב: "סליחה, זה כל מה שהיה לי". אחרי עוד כמה שאלות גישוש הפסיקה הגולשת את ההתכתבות - לדבריה, משום שחיפשה את לי בגוגל וגילתה את זהותו האמיתית.

"האתגרים שעמם אנו מתמודדים במערב מדינת ניו יורק ובארה"ב כולה רציניים מדי מכדי שאוכל לאפשר להסחת הדעת הזו להימשך", כתב לי בהודעה שפורסמה הלילה באתר שלו. "לפיכך, אני מתפטר מיידית מתפקידי בקונגרס. אני מצטער על הנזק שגרמו מעשיי למשפחתי לצוותי ולבוחריי. אני מתנצל מעומק לבי בפני כולם. עשיתי שגיאות נוראיות, ואני מבטיח לעשות כמיטב יכולתי כדי לזכות במחילה".

ובנימה אירונית משהו - העורכים חדי הזיכרון של גוקר נזכרו כי רק לפני כשנה וחצי, פירסם לי מאמר דעה בעיתון Twanda News, שבו הסביר מדוע הוא תומך בחקיקה ש"תסביר לבני הנוער על הסכנות שבאינטרנט". למרבה הצער, הוא כנראה לא היה כל כך מודע לסכנות האלו בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully