וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הבכיר מאיים להשבית את האוניברסיטאות

23.1.2011 / 12:05

הסגל הבכיר הכריז סכסוך עבודה, והוא מאיים להשבית את הלימודים אם לא תושג התקדמות במו"מ על הסכמי השכר. יו"ר הסגל: "לא רוצים לפגוע בסטודנטים, אבל האוצר בשלו"

הסטודנטים חוששים משביתה: המועצה המתאמת של הסגל הבכיר באוניברסיטאות הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה, זאת במטרה להביא להתקדמות במשא ומתן על הסכמי השכר. באם לא תושג התקדמות במשא ומתן, מאיים הסגל הבכיר, "סכסוך העבודה יאפשר לנקוט בכל צעד ארגוני במסגרת החוק, לרבות שביתה".

לפני כשנה חתמו משרד החינוך, ועד התכנון והתקצוב, ומשרד האוצר על תכנית חומש במסגרתה יועברו למערכת ההשכלה הגבוהה כ-5 מיליארד שקלים. התכנית הייתה אמורה להבטיח "שקט תעשייתי" באוניברסיטאות בחמש השנים הקרובות. הסכם השכר הנוכחי של הסגל הבכיר נחתם בתום שביתה של ארבעה חודשים בשנת 2008 והסתיים ב- 31.12.09. מאז, מזה כ-13 חודשים, עובדים חברי הסגל הבכיר באוניברסיטאות ללא הסכמי שכר.לטענת אנשי הסגל הבכיר, מזה חודשים ארוכים המשא ומתן עם האוצר "מתנהל בעצלתיים וללא התקדמות".

האוצר: הכרזת סכסוך העבודה היא מוקדמת ומיותרת

יו"ר ועד הסגל הבכיר באוניברסיטת תל אביב, פרופ' בנציון מוניץ, אמר היום כי "האוצר גורר רגליים זה חודשים רבים מבלי להעביר הצעות של ממש. על מנת לזרז את המו"מ הכרזנו על סכסוך עבודה. לא היינו רוצים להגיע למצב בו צעדים אלה יפגעו בסטודנטים. המערכת מנסה לשנות כיוון ולצאת מהמצב הקשה אליה הגיעה, והאוצר כמנהגו נוהג: במקום לסייע הוא מזעזע את המערכת ומונע במו ידיו את השיפור".

כעת, הסטודנטים מביעים חשש כבד מפני שביתה בלימודים, ופנו למשרד האוצר ולשר החינוך בדרישה להביא להשגת הסכמי שכר לסגל הבכיר באופן מידי. רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב אמר כי "שוב האוצר מזלזל בסטודנטים, ובחשיבות המחקר וההוראה. בפעם האחרונה שהסגל הבכיר הכריז על סכסוך עבודה זה נגמר בשביתה שנמשכה סמסטר שלם. אני קורא לאוצר לשים סוף לגרירת הרגליים ולהגיע להסכם עם הסגל הבכיר. במידה ולא יימצא פתרון מהיר שמקובל על כל הצדדים תפתח חזית נוספת בין הסטודנטים לממשלה".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה להודעת אנשי הסגל הכיר: "אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ, לו שותפים כל הצדדים המעורבים - הסגל האקדמי, משרד האוצר, הות"ת וור"ה. מטבעו של מו"מ שהוא יכול להתארך. לטעמנו, לא היה מקום להכריז דווקא עכשיו על סכסוך עבודה. אנו מאמינים שבסופו של התהליך ייחתם הסכם ראוי לטווח ארוך". גם מל"ג ות"ת מסר בתגובה כי " במהלך החודשיים האחרונים התנהל משא ומתן אינטנסיבי וענייני, בשיתוף משרד האוצר, בניסיון להגיע להסכמות. ההכרזה על סכסוך העבודה אינה במקומה וצר לנו על כך".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "משרד האוצר, ות"ת והסגל האקדמי החלו במו"מ, במטרה להגיע להסכם ארוך טווח אשר ישמור על שכר הסגל האקדמי הבכיר. הכרזת סכסוך העבודה היא מוקדמת ומיותרת. אנו מבקשים להזכיר, כי רק לפני שבוע נחתם הסכם המסגרת עם ההסתדרות הכללית, וכמקובל בעקבותיה יקודמו ההסכמים עם ארגוני העובדים אשר מחוץ להסתדרות כגון הסגל האקדמי והרופאים. כמו כן, ברצוננו להזכיר כי עד כה עיקר מאמצי הצדדים היו נתונים להשגת ההסכם הרב שנתי למערכת ההשכלה הגבוהה אשר מעיד על החשיבות שמייחסים באוצר למערכת. בהשגת הסכם שכר אחראי אנו רואים צעד משלים חשוב להסכם התקציב הרב שנתי. יש לקוות שהסגל האקדמי ינהג באחריות המתחייבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully