וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: כל שרי הממשלה התפטרו ממפלגת השלטון

המהלך נעשה במטרה להשיב לממשלה את אמון הציבור, שמאס במפלגה ודורש להרחיק אותה מכל קשר למנגנוני השלטון. אתמול נעצרו 33 מבני משפחת הנשיא המודח, והוחרמו מהם זהב ותכשיטים

כל השרים בממשלת טוניסיה שהיו חברים במפלגת השלטון, RCD, התפטרו ממנה - כך דיווחו בצהריים (חמישי) כלי התקשורת במדינה. השרים ימשיכו לכהן בממשלה, אך יחדלו להיות חברים במפלגה המזוהה עם הנשיא המודח, זיין אל-עבדין בן עלי.

בהמשך נמסר מטעם המפלגה כי המועצה המרכזית שלה פוזרה, היות שהיא הייתה מורכבת ברובה מהשרים המתפטרים. הובהר כי המפלגה תמשיך להתקיים בשלב זה, אך בהמשך היום נראו פועלים מסירים את השלט הנושא את סמל המפלגה מהכניסה למטה שלה בטוניס.

המהלך נעשה במטרה להשיב לממשלה את אמון הציבור, שמאס במפלגה ודורש להרחיק אותה מכל קשר למנגנוני השלטון. גם אתמול והיום נמשכו הפגנות של אלפים בבירה טוניס, בקריאה "להיפטר מהמפלגה המושחתת". היום פיזרה המשטרה מפגינים בעזרת ירי באוויר. גם ראש הממשלה, מוחמד רנושי, ויו"ר הפרלמנט המכהן כנשיא זמני, פואד מבאזה, התפטרו השבוע מהמפלגה.

בימים האחרונים התפטרו כמה מהשרים מהממשלה, אך עדיין חברים בה רוב השרים הבכירים מהממשלה הקודמת. עם זאת, חברים בה גם שלושה ממנהיגי האופוזיציה.

הפגנה בטוניס בירת טוניסיה נגד מפלגת השלטון RCD. Thibault Camus, AP
הפגנה נגד RCD, אתמול בטוניס/AP, Thibault Camus

בנק בבעלות חתנו של בן עלי הולאם

במקביל, ממשיכים השלטונות בצעדים נוספים שמטרתם להתנער עם השחיתות המזוהה עם ימיו של בן עלי. הבוקר דווח, כי בנק שהיה בבעלות חתנו של הנשיא, שאכר מטרי, הוכפף לבנק המרכזי במדינה.

אתמול נעצרו 33 מבני משפחתו של בן עלי, בחשד ל"פשעים נגד האומה", ומבתיהם הוחרמו זהב ותכשיטים, שנטען כי התכוונו להבריח החוצה מהמדינה. במקביל, הודיעה גם ממשלת שוויץ על הקפאת נכסי משפחתו בן עלי המוחזקים בבנקים בשטחה.

עם כינון הממשלה החדשה לפני יומיים, הודיע ראש הממשלה רנושי כי ועדה מיוחדת תחל בחקירת שחיתות השלטונות, ובפניה יובאו כל מי שייחשדו בניצול משאבי המדינה, או כל מי שמחזיקים ב"עושר עצום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully