וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי ההתנחלויות הוגש לאו"ם: "מכשול לשלום"

חרף התנגדות הבית הלבן למהלך, מדינות ערב הגישו למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה לגינוי ההתנחלויות הישראליות. עם זאת, ארה"ב צפויה להטיל וטו על ההצעה

טיוטת החלטת גינוי להתנחלויות הישראליות הוגשה אמש (רביעי) למועצת הביטחון של האו"ם על ידי מספר מדינות ערביות. עם זאת, ההצבעה על ההחלטה לא צפויה להיערך שכן ארה"ב צפויה להטיל וטו על ההחלטה בכדי למנוע מבוכה ישראלית. ראש המשלחת הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנסור, אמר במהלך הדיון במועצת הביטחון שמדובר בהצעה שנולדה כתוצאה ממאמץ משותף לטפל "בנושא הבוער הזה ולכוון את הדרך קדימה".

"ההתנחלויות הישראליות שנבנו בשטח פלסטיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, הן בלתי חוקיות ומציבות מכשול משמעותי בפני השגת שלום כולל וצודק", נכתב בהצעת ההחלטה. דיפלומטים מעריכים כי מטרות ההצעה היא להדגיש את התמיכה המועטה בישראל באו"ם, להראות לציבור הפלסטיני כי הרשות נוקטת בצעדים דיפלומטיים ובכדי ללחוץ על ישראל וארה"ב להגיע להסכם.

כ-120 מדינות החברות באו"ם תמכו בטיוטה, רובן מקרב מדינות ערב וכן מדינות "בלתי מזדהות". הצפי הוא ש-14 מתוך 15 החברות במועצת הביטחון יתמכו בהצעה שנוסחה על בסיס הצהרות קודמות של הקוורטט בנוגע להתנחלויות. מקורות באו"ם מסרו כי וושינגטון ניסתה למנוע מהפלסטינים מללכת בנתיב הזה, משום המבוכה שהדבר עשוי לגרום לממשל אובמה.

(עדכון ראשון: 19:28, 19.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully