וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לשרי העבודה: "פירשו מהממשלה"

בעקבות הקמת ועדה פרלמנטרית שתחקור את ארגוני זכויות האדם בישראל, קוראים שורת אנשי רוח ואקדמיה לשרי העבודה לפרוש מהממשלה. "לכל השרים אחריות משותפת למעשים"

שורת אנשי רוח ואנשי אקדמיה שלחו הערב (רביעי) מכתב פתוח לחברי סיעת העבודה בו הם קוראים להם לפרוש מהממשלה. לדבריהם, "נתניהו הוא מרכז הרוח הרעה של הימין הקיצוני, שמעודדת אנטישמיות, מסכנת יהודים בעולם ומאיימת להחריב את ישראל".

שולחי המכתב התרעמו על היוזמה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ארגוני זכויות האדם וכן על הגיבוי שנתן לטענתם נתניהו לדברי שר החוץ אביגדור ליברמן לפיהם "ארגוני זכויות האדם בישראל הם סייעני טרור".

לדברי החותמים, "בדמוקרטיה, לכל השרים אחריות משותפת למעשים ולכן מפלגת העבודה לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיה". במיוחד מציינים החותמים על המכתב את העובדה שסגן שר הביטחון, מתן וילנאי, הצביע בעד הוועדה, אותה הגדירו "פשיסטית", ורק שלושה מחברי העבודה טרחו להתנגד לה.

"אנו החתומים מטה קובעים שהגיע זמן אמת", כתבו, "כל דקה ששרים הטוענים שהם מחויבים לדמוקרטיה – ובעיקר שרי מפלגת העבודה – הם חלק מהממשלה ונותנים לה כוח פוליטי היא חרפה בלתי נתפסת. אין שום אפשרות להמשיך לתמוך בשלטון נתניהו בנימוקי השפעה מבפנים – ההיסטוריה לימדה שזו הדרך להרס הדמוקרטיה, בידי המתיימרים להגן עליה".

בין האישים שחתמו על המכתב ניתן למצוא את הסופרים סמי מיכאל, יורם קניוק וספי רכלבסקי, את הצייר יאיר גרבוז והמחזאי יהושוע סובול. עוד ניתן למצוא בין החותמים את חתני פרס ישראל דוד טרטקובר, דני קרוון, אלכס ליבק, חנה מרון ושולמית אלוני וכן אישים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully