וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: בג"ץ ידון בעתירה נגד מינוי גלנט לרמטכ"ל

בעתירה נגד גלנט, שהוגשה ע"י התנועה הירוקה, נטען כי יש לבטל את מינויו בשל תלונות שהגיעו על כך שהוא השתמש בשטחים ציבוריים במושב בו הוא מתגורר שלא כדין

בג"ץ ידון היום (שני) בעתירה נגד מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. העתירה הוגשה בעקבות הפרסומים על כך שהשתלט על שטחים ציבוריים בישוב עמיקם בו הוא מתגורר. מינויו של גלנט כבר אושר על ידי הממשלה ועל ידי ועדת טירקל למינוי בכירים. בעתירה, שהוגשה על ידי התנועה הירוקה, נטען כי חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל בדבר היעדר מניעה ערכית למינוי גלנט לרמטכ"ל היתה "שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית, התעלמות משיקולים רלוונטיים ובשל טעות שבעובדה".

פרקליטות המדינה טענה בתגובה לעתירה, כי לא נמצא כל פסול במינויו של גלנט וכי גם אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגדו בגין ביצוע עבירות על חוק תכנון ובנייה. עו"ד עינב גולומב, שהגישה את התגובה מטעם הפרליקטות כתבה כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה העביר לוועדת טירקל מכתב שמתייחס לטענות שהועלו נגד האלוף גלנט, בה הוסבר כי גלנט פלש בטעות לקרקעות ציבוריות ונטע שם מטעים, אולם אלה כבר נעקרו. כמו כן, נאמר שבעקבות תלונה של שכניו של גלנט, הוצאו משימוש דרכים שנסללו אל ביתו על חשבון מדרכות ציבוריות. בעקבות הדברים החליטה הוועדה המייעצת שאין מניע לפסול את מינויו של גלנט לרמטכ"ל.

בפרקליטות מוסיפים כי החלטת ועדת טירקל עולה בקנה אחד עם ההחלטה שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד גלנט. לטענת המדינה, חלק מהמעשים של גלנט בוצעו בתום לב, חלק טופלו כבר וסביב חלק עדין יש מחלוקת האם בכלל נעשה דבר פסול. "שיקולים אלה יש בהם כדי להטות את הכף למסקנה כי אין מדובר בעניינינו בהתנהלות פסולה מהסוג שיש בו כדי לפסול מועמדות לכהונה לרמטכ"ל", נכתב בתשובה. עוד נכתב כי "האלוף גלנט הינו המועמד המתאים ביותר לתפקיד הרמטכ"ל בשל כישוריו וניסיונו המקצועי".

גלנט עצמו לא יגיע לדיון, לאחר שהודיע כי אין לו מה להוסיף על התגובה שהגישה המדינה בעניין. בראש הרכב השופטים תשב השופטת אסתר חיות ולצידה ישבו השופטים עוזי פוגלמן ויצחק עמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully