וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין את מנכ"ל משרד הפנים

גבי מימון נחקר בחשד לקבלת דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף בפרשת רכישת מגרשים ביישוב יד בנימין. עוד ממליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש המועצה האזורית נחל שורק

המשטרה ממליצה היום (רביעי) לפרקליטות להעמיד לדין את מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף, בפרשת רכישת המגרשים ביישוב יד בנימין.

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית – להב 433, הודיעה היום (רביעי) על סיום חקירתה בנושא, שנפתחה בעקבות פניית מבקר המדינה. עפ"י החשד, מימון, ואיש עסקים נוסף, רכשו במרמה מגרשים במושב המיועדים לתושבי מועצה אזורית נחל שורק או למפוני גוש קטיף, באמצעות אנשי קש, אשר עמדו בקריטריונים לרכישת המגרשים ואשר חתימתם על גבי חוזי החכירה אומתה שלא כדין ע"י ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו.

לדעת המשטרה, נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביסוס החשדות נגד מנכ"ל משרד הפנים בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף וכן נגד ראש מועצת נחל שורק, בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים ומתן תעודה כוזבת. התיק הועבר להמשך טיפול והחלטה בפרקליטות מחוז מרכז.

מימון נעצר באוקטובר 2010 ושוחרר כיממה אחרי שנעצר. על פי מספר דיווחים הוא שוחרר כיוון שהודה בחשדות נגדו, אולם עורכות דינו, פנינה גיא ועדי ניב, דחו את הטענות הללו. "הפרסום לפיו מר מימון הודה בעבירות המיוחסות לו הינו פרסום מגמתי ומטעה ואיננו נכון", מסרה עורכת הדין גיא. "מרשנו אמנם שיתף פעולה עם החוקרים והציג את גרסתו בפניהם, אך אין בין הגרסה שמסר בחקירה לבין הודאה בעבירות ולא כלום. מרשנו יצא לחופשה מרצונו הטוב והחופשי על מנת להפנות את מלוא מרצו וזמנו להוכחת חפותו. יודגש גם כי אין כל קשר בין תפקידו של מר מימון כמנכ"ל משרד הפנים לבין החשדות הלכאוריים המיוחסים לו". מימון יצא לחופשה בתיאום עם אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה.

לאחר מעצרו של מימון נמסר מלשכתו של שר הפנים אלי ישי כי "כמו כל חבריו, שר הפנים הופתע מהחשדות נגד מנכ"ל משרדו, כפי שפורסמו בתקשורת. ישי מחזק את מנכ"לו ברגע קשה. מימון ידוע במקצועיותו ובניסיונו הרב בתחומי המשרד. אנו מאחלים לו ומתפללים שהאמת תצא לאור".

אלי אסקוזידו, מסר בתגובה כי "לא ברור לי מדוע מנסים לכרוך את שמי במשהו שאין לי שום קשר אליו. הדברים בוודאי עוד יתבהרו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully