וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אני לא דובר של נתניהו, יש לי דעה משלי"

אחרי שגרר את לשכת רה"מ להתנער מדבריו, שר החוץ לא חוזר בו מהאמירות הקשות שהטיח בטורקיה ובפלסטינים. "אני לא מצפה שבוועידה של משרד החוץ נדקלם סיסמאות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ אביגדור ליברמן לא חוזר בו מההתבטאויות הקשות שהטיח נגד טורקיה והפלסטינים. לאחר שבנאום שנשא אתמול בפני שגרירי ישראל ברחבי העולם בו הוא כינה את הטורקים "שקרנים" ואת הפלסטינים ככאלה ש"תמיד ימצאו סיבה למה לא לחתום על הסכם", אמר הבוקר (שני) ליברמן כי "אני לא מצפה שבוועידה של משרד החוץ נדקלם סיסמאות". בראיון לקול ישראל אמר שר החוץ כי "אני צמוד להסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד וגם למצע שהצגנו בבחירות. לא רואה דבר אחד שנמצא בסתירה בין מה שאמרתי לבין מה שחתמתי".

בעקבות המתקפה של ליברמן על טורקיה והפלסטינים, פרסמה אמש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודעה ובה דברי התנערות ברורים. בהודעה נמסר כי "דברי שר החוץ משקפים את הערכותיו ועמדותיו האישיות, כפי שיש לשרים שונים בממשלה עמדות שונות זו מזו. עמדת ממשלת ישראל היא אך ורק זו שמבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו".

למרות הודעת לשכת רה"מ, ליברמן אמר כי אין כל בעיה עם תוכן נאומו בפני השגרירים. לדבריו, "צריך להבין שמדובר בכינוס פנימי של משרד החוץ, כל אחד מציג את ה'אני מאמין' שלו. אני מייצג 400 אלף בוחרים, 15 מנדטים, נכנסתי לממשלה עם תפיסת עולם. לא מדובר בפורום בינלאומי, לא מדובר במשא ומתן. אני אעשה שקר בנפשי אם אציג משהו אחר. ראש הממשלה לא מפזר תקוות שווא".

על השאלה מדוע הוא לא מתפטר, אם אין הסכמה בינו לבין ראש הממשלה, אמר ליברמן כי "כרגע המציאות מוכיחה שאני צודק. אחרי כל ההסכמים, אחרי 10 חודשים של הקפאה, לא קורה שום דבר. למרות כל הוויתורים, היציאה מעזה, הטרנספר שנעשה ליהודים, אנחנו נמצאים באותו מקום. לראש הממשלה יש תפיסת עולם, יש לו זכות מלאה וגם לי יש זכות דעה משלי. אני לא דובר של ראש הממשלה. אני מנסה להעביר את המציאות, עם כל הממשלות. אני רואה את כל הוויתורים ואני בטוח שאני צודק. מעולם לא הסתרתי את דעותיי".

גם בחודש ספטמבר האחרון, נזעקה לשכת ראש הממשלה להגיב באופן דומה על דברים שאמר שר החוץ. בנאומו במהלך העצרת הכללית של האו"ם, התייחס אז ליברמן למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "יש להגיע להסכם ביניים ארוך-טווח, משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות איננה ריאלית". בלשכת נתניהו התנערו אז מהדברים ומסרו בתגובה כי "תוכן נאומו של שר החוץ באו"ם לא תואם עם ראש הממשלה. נתניהו הוא זה שמנהל את המשא ומתן המדיני בשם מדינת ישראל. נושאי הסדר השלום השונים יידונו וייקבעו אך ורק סביב שולחן המשא ומתן ולא בשום מקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully