וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק השלטון המקומי: הפגנות בצמתים ברחבי הארץ

עובדי מרכז השלטון המקומי החריפו את המאבק בקיצוץ תקציביהם ובהעלאת מחירי המים. הם הפגינו בצמתים ברחבי הארץ: "מערכות החינוך והרווחה בקריסה, התושבים לא יכולים לשלם על מים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במרכז השלטון המקומי החליטו הבוקר (רביעי) להחריף את המאבק בהחלטות הממשלה ומשרד האוצר, בדרישה להשיב להם תקציבים שקוצצו, ונגד הכוונה לייקר את מחירי המים. העובדים הפגינו במספר צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, וגרמו לשיבושי תנועה.

בשלטון המקומי דורשים מהממשלה לחוקק את חוק העיריות שיסדיר את היחסים עם השלטון המרכזי. כמו כן, דורשים בשלטון המקומי שמשרד האוצר יפצה אותם בעקבות הסכם השכר עליו חתמה הממשלה עם ההסתדרות, ועלותו מוערכת בכ-700 מיליון שקל.

במרכז השלטון המקומי איימו להחריף את המאבק ולהכריז על שביתה כללית ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. אנשיו מתעודדים גם מתמיכת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, שהתגייסה לטובת המאבק. במסגרת המחאה המתחדשת, הוקם אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, שאותו מאכלסים מדי יום ראשי רשויות מרחבי הארץ. אתמול חסמו ראשי הערים ועשרות מעובדיהם את משרדי מס הכנסה בתל אביב במשך כארבע שעות, ומנעו את כניסת העובדים והקהל למקום.

מהשעה 09:00 הבוקר נחסמו הצמתים הבאים: צומת הרחובות ארלוזורוב – דרך נמיר בתל אביב, צומת בר אילן בכניסה לאוניברסיטה, צומת מחנה 80, צומת בני דרור, צומת תשבי מזרחית ליוקנעם עילית, צומת גולני, מחלף שער הגיא שבכביש ירושלים - תל אביב, צומת דימונה - בכניסה הראשונה לדימונה מכיוון באר שבע וצומת יד מרדכי.

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי "מאבק הרשויות מתנהל מזה שמונה חדשים. אנחנו במגעים עם משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה. ראשי הערים נפגשו עם שניהם והם מחכים להתייחסות, מחכים שיעמדו בהסכמים שנחתמו. סוכם על מתווה על תקציב לשנת 2011. את הכל אנחנו בינתיים לא רואים. אנחנו רואים שמחיר המים ממשיך לעלות, והתושבים שלנו לא יכולים לשלם חשבונות מים, וכן יש לנו פחות כסף לחינוך ורווחה. מערכות החינוך והרווחה בקריסה. חסרים לנו מאות מיליונים על גבול המיליארדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully