וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטה בראש טוב: תמונת רישיון עם מסננת על הראש

ניקו אלם האוסטרי זכה לניצחון בתום 3 שנות מאבק עם הרשויות בארצו, כשהותר לו, בשם חופש הדת, להופיע ברשיון הנהיגה כשהוא חובש מסננת פסטה - כנהוג ב"כנסיית מפלצת הספגטי המעופפת"

אתמול (רביעי) הסתיים מאבק שניהל אזרח אוסטריה במשך שלוש שנים מול הרשויות במדינתו - והוא זכה לניצחון מוחץ: הותר לו להיות מצולם ברשיון הנהיגה שלו כשמסננת פסטה על ראשו. הסיבה: חופש הדת.

לפני שלוש שנים ביקש ניקו אלם להוציא רישיון נהיגה, אך כשהצטלם לתעודה, ביקשו ממנו להסיר את המסננת שחבש על ראשו. הוא סירב, והוסבר לו שניתן להצטלם לתעודה עם כיסוי ראש, רק אם הסיבה לכך היא דתית. על כך מיהר להשיב כי המסננת היא אכן אביזר דתי, שכן הוא משתייך ל"כנסיית מפלצת הספגטי המעופפת".

אין מדובר בבדיחה שהמציא באותו הרגע - "כנסיית מפלצת הספגטי המעופפת" היא "דת" שהקימו אתאיסטים ליברלים לפני מספר שנים בארה"ב, במסגרת המאבק נגד ניסיונותיהם של ארגונים נוצריים פונדמנטליסטיים להכניס את ה"בריאתנות" לתוכנית הלימודים, במטרה להגחיך את כל סוגי הדת. ה"מאמינים" של כנסייה זו נקראים "פסטה-פארים", והרעיון המרכזי שלה קובע כי "הדוגמה היחידה של הכנסייה היא הדחייה של כל דוגמה".

אלם, אתאיסט גאה, חשב על הרעיון כדי להמחיש בצורה אירונית את דעתו על התקנה בעניין כיסוי הראש. תגובת המשטרה - המופקדת באוסטריה על הנפקת רשיונות נהיגה - הייתה לדרוש ממנו אישור מרופא, על כך שהוא "כשיר פסיכולוגית לנהיגה". הוא הגיש לבסוף את האישור המבוקש, ולדבריו, בראיון לסוכנות הידיעות האוסטרית APA, בתום שלוש שנים של ביורוקרטיה, הונפקה השבוע התעודה - אותה הציג בגאווה.

כעת, הוסיף בראיון, יש לו מטרה נוספת - בכוונתו לעתור לבית המשפט ולדרוש ש"כנסיית מפלצת הספגטי המעופפת" תוכר כדת רשמית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully