וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח שקט: זינוק במספר הנדרסים בחו"ל עם אוזניות

תקשיבו לזה: ב-2011 נדרסו למוות בארה"ב 47 בני אדם שהקדישו תשומת לב יתרה לפזמונים רועשים, אך בחרו דווקא להתעלם מהמכוניות ששעטו לעברם. ומה קובע המדריך ל"אתיקת רחוב"?

בפעם הבאה כשאתם חוצים כביש בזמן שאוזניות לראשכם, מפעילים את האייפוד בפול-ווליום, אולי כדאי שתקחו בחשבון את הנתון הבא: בשנה החולפת, נדרסו למוות בארצות הברית או נפצעו קשה 47 הולכי רגל בתאונות דרכים בזמן שהאזינו למוזיקה באוזניות. מספרם של הנפגעים גדול כמעט פי שלושה ממספרם בשנת 2004.

בסך הכל, על פי הדו"ח, שפורסם בכתב העת המדעי הבריטי "Injury Prevention", נדרסו למוות בארה"ב לבדה 116 בני אדם מאז 2004, בתאונות שבהן היו "מעורבות" אוזניות.

כותבי המאמר הסבירו כי רבות מהתאונות שנסקרו בו נגרמו בשל גורם הנקרא "עיוורון תפיסתי", או "עיוורון של תשומת לב" (Inattentional blindness). מצב זה גורם הסחת דעת, שפוגע ביכולתו של המוח האנושי להגיב לגירויים חיצוניים. הליקוי נפוץ בהרבה אצל גברים לעומת נשים: גם שיעורם בין הרוגי "תאונות האוזניות" הוא 68%, למעלה משני שלישים.

סרטון המדגים מהו "עיוורון תפיסתי"

לצד הסכנה הבטיחותית בהאזנה למוזיקה באמצעות אוזניות, נפוצו לאחרונה גם מדריכים ל"אתיקת רחוב", כדי לא להפריע את תנועתם של הולכי הרגל במדרכות. כותבי המדריכים קובעים כי להולכי הרגל אסור לכתוב מסרונים בעת ההליכה או לעצור לפתע כדי להביט בבניינים יפים.

הולכי הרגל הפגינו: "המשטרה מתנכלת לנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully