וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התמונות האלה מוכיחות את קיומן של הפיות?

פרופסור אנגלי טוען: "הפיות קיימות ואפילו צילמתי אותן". לדבריו, הוא צילם אותן רוקדות בשמש וכעת הוא מזמין אנשים לשפוט בעצמם, אבל "מבקש להגיע עם ראש פתוח"

פיות שצולמו על ידי פרופסור בריטי. 'Manchester Metropolitan University, אתר רשמי
"רוצה להביא מעט קסם לחיים"./אתר רשמי, 'Manchester Metropolitan University

האם התמונה הזו היא הוכחה לקיומן של הפיות? היינו נוטים לבטל את הטענה הזו בזילזול, אלמלא מי שטוען אותה הוא פרופסור ג'ון הייאט, ראש חוג לאמנות ועיצוב באוניברסיטת מנצ'סטר, שטוען כי הצליח לתעד את היצורים המיתולוגים בעמק רוזנדייל שבמחוז לנקשייר בצפון אנגליה. המרצה בן ה-53 הסביר כי המטרה שלו היא לגרום למבוגרים להאמין בקיומן של פיות וכך "להביא מעט קסם לחיים שלהם".

על פי המיתולוגיה האירופאית, הפיות הינן בעלות הופעה אנושית ומצוידות בכוחות קסם כגון יכולת לעוף, להטיל כישוף, להשפיע על האירועים ולחזות את העתיד. בפולקלור המודרני פיות בדרך כלל מתוארות כצעירות וקטנות, אך בעבר תוארו גם כדמויות מלאכיות גדולות יותר. הפיות מתוארות כטובות לב ועוזרות לאנשים. לפי האגדות הן נולדות מפרחים וחיות בסתר מן העולם. או שמא כבר לא?

לפי פרופ' הייאט, הוא צילם את הפיות במשך שנתיים בהן צילם נופים באזור מגוריו. כעת הוא מציג את הצילומים בתערוכה והוא מתעקש לטעון כי מדובר בצילומים אמיתיים לגמרי שלא עברו שום עבודת עריכה. הוא הוסיף כי לדעתו לא מדוסר ביצורים בעלי כוחות מיוחדים, אלא "הן פשוט רקדו להן בשמש בהנאה".

פיות שצולמו על ידי פרופסור בריטי. 'Manchester Metropolitan University, אתר רשמי
נו? מאמינים?/אתר רשמי, 'Manchester Metropolitan University

לדבריו, כל אדם שראה את התמונות התקשה להטיל ספק באמיתותן. "גם אני הייתי בשוק שהגדלתי אותן וראיתי מה צילמתי. הייתי צריך לבדוק את זה מספר פעמים. יצאתי החוצה שוב וצילמתי כל מיני חרקים ויתושים – אבל אף אחד מהם לא נראה אותו דבר כמו מה שצילמתי. אני מזמין כל אדם לשפוט בעצמו מה צולם כאן, אבל אני מבקש להגיע עם ראש פתוח. נראה לי שמדובר במקרה בו צריך להאמין במה שאתה רואה ולא לפקפק".

  • עוד באותו נושא:
  • פיות
  • פיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully