וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "תוך שנה זוגות חד-מיניים יוכלו להינשא"

30.6.2012 / 4:05

השר לענייני משפחה אמר לעיתון צרפתי כי תוך שנה "יהיו לזוגות אלה אותן זכויות כמו לכל זוג אחר". לקראת מצעד הגאווה שייערך בפריז היום, נראה כי רוב מהצרפתים תומכים בצעד

צעד גדול קדימה בצרפת: דומיניק ברטינוטי, שר זוטר לענייני משפחה בממשלתו של הנשיא הטרי פרנסואה הולנד, אמר לעיתון "לה פריזיאן" אתמול (שישי) כי "בתוך שנה, זוגות חד מיניים יוכלו להינשא ולאמץ יחד ילדים. יהיו להם את אותם זכויות כמו לכל זוג נשוי אחר". הדברים נאמרים ערב מצעד הגאווה הצפוי להתקיים השבת בפריז, ומתיישבים עם הבטחותיו של הולנד לפעול בנושא זה בקמפיין הבחירות שלו.

חגיגות הניצחון של נשיא צרפת הנבחר, פרנסואה הולנד. רויטרס
תומכים חוגגים את ניצחונו בבחירות של הולנד, שהתייחס בחיוב לנושא במהלך הקמפיין שלה/רויטרס

בצרפת קיימת היום רק האפשרות של "איחוד אזרחי" עבור זוגות חד מיניים, וחוק חדש המאפשר נישואים בין בני אותו מין יעמיד אותה בשורה אחת עם מספר מדינות אירופאיות שבהן אפשרות זו כבר קיימת: דנמרק, פורטוגל, ספרד, בלגיה, הולנד ושוודיה. לפי סקר שנערך לאחרונה בצרפת, יותר מ-60 אחוזים מהצרפתים תומכים בכך.

עם זאת, יש גם מי שמתנגד לכל זאת - בעיקר שמרנים וקתולים אדוקים. "אנחנו משוכנעים כי למען ההתפתחות של בני אדם צעירים דרושה נוכחותם של אם ואב", אמר תיירי וידור, יו"ר "המשפחות של צרפת", ארגון גג המייצג תומכים של "ערכי משפחה" שמרניים, "אנחנו ניזום פעולה כדי להראות שצעד כזה הוא מסוכן מאוד לחברה".

לקריאה נוספת
אובמה בהתבטאות מרעישה לפני כחודשיים: לאפשר נישואים חד מיניים
הקהילה הגאה בעולם בירכה אותו על כך: "תקדים מדהים"
ומה בארץ? גאים באובמה, אך חוששים שישראל לא בשלה לשינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully