וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"

ארנון בן-דרור, שליח וואלה! לטולוז

20.3.2012 / 0:26

שליח וואלה! לטולוז מדווח כי מאות הגיעו להביע תנחומים בבית הספר בצרפת בו אירע הפיגוע, ורבנים עולים אחד אחרי השני ונושאים נאומים: "שאלוהים יעזור לנו בקטסטרופה הזאת"

רויטרס

טולוז, המכונה "העיר הוורודה", שרויה הלילה (שלישי) באבל כבד בעקבות פיגוע הירי שאירע אתמול בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר, בו נהרגו ארבעה בני אדם. כבר ביציאה מתחנת הרכבת המרכזית בעיר, אפשר להבחין בעשרות שוטרים הפרושים ברחובות, גם בכניסה לרחוב שמוביל לבית הספר עצמו פרושים מספר שוטרים ואת הכניסה אליו חוסם סרט סימון של המשטרה שלא מאפשרת לכלי תקשורת ועוברי אורח לגשת לזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
למשפחות ההרוגים אין מקום בביתם לקבל את המאות שרוצים להביע את כאבם. גופות ההרוגים בפיגוע מוצבות בבית הספר בטולוז, הלילה/מערכת וואלה, צילום מסך

אך מבפנים, בית הספר מלא עד אפס מקום. גופות ההרוגים הוצבו בבית הספר ומאות מאנשי הקהילה היהודית הגיעו אליו להתייחד ולנחם את המשפחות, משום שלמשפחות ההרוגים אין מקום בביתם לקבל את המאות שרוצים להביע את כאבם והזדהותם עם האירוע הקשה.

בתוך האולם המרכזי של בית הספר עולים רבנים אחד אחרי השני ומדברים, בעברית בעיקר, אל הקהל הגדול שהגיע ועומד צפוף, מנסים לחזק את הקהילה והמשפחה. אחד הרבנים שנשא נאום בפני הקהילה אמר אמש כי "אלוהים קטף ארבעה ורדים אתמול. אין מה להגיד, זה קשה, אבל בחיזוק הקהילה, המשפחה בעזרת ה' תוכל להתגבר על זה. בלי אמונה, אין תשובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת אירוע הירי ליד בית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז, צרפת, 19 במרץ 2012. Gilles Bouquillon, GettyImages
טולוז, אתמול/GettyImages, Gilles Bouquillon

רב אחר אמר כי "אי אפשר לדבר על הילדים והאברך היקר הזה בלשון עבר. אתמול הם הלכו, אבל יש לנו המון שאלות לשאול את הקדוש ברוך הוא כשאנחנו רואים ילדים, נשמות טהורות נלקחות". הוא ביקש מאלוהים "לעזור לנו בקטסטרופה הזאת" וציין כי כששמע את אשתו של הרב סנדלר מדברת, הבין "שיש לה כוח לקבל את המוות".

חווה סנדלר, שאיבדה את בעלה ושני ילדיה באירוע הירי, צפויה לנסוע הבוקר למרסיי ומשם לטוס לישראל, שם יובאו בעלה יונתן, וילדיה אריה וגבריאל למנוחות. הלוויתם צפויה להתקיים ביום רביעי בירושלים.

"יש לנו המון שאלות לאלוהים"

מוקדם יותר דווח בעיתון "הסאן" הבריטי כי שלושה חיילים צרפתיים שהודחו משורות הצבא בשל טענות כי הם ניאו-נאציים, הם החשודים בפיגוע.

בתוך כך, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, התייחס לחשש האנטישמי בדברים שאמר לעיתונאים כשהגיע לזירה בטולוז. "כשיורים במורה וילדים יהודים, ברור שהמניע הוא אנטישמיות. אנו יודעים ששניים משלושת החיילים שנורו בימים האחרונים הם מוסלמים אז אפשר להבין שגזענות וטירוף הם מניעים במקרה הזה. אנשי ביטחון ומשטרה יאבטחו את כל מוסדות החינוך. העלינו את הכוננות מפני טרור".

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הצטרף וגינה גם הוא את פיגוע הירי בבית הספר. בהצהרה נמסר כי המזכ"ל מגנה את הפיגוע "באופן הקשה ביותר שניתן". לדברי דובר האו"ם, "באן נעצב מהמוות הטרגי שאירע והוא מגנה את מעשה האלימות הזה באופן נחרץ ושולח תנחומיו למשפחות הקורבנות ולקהילה היהודית, כמו גם לממשלת ואזרחי צרפת".

עוד על הפיגוע בטולוז:
דיווח: "שלושה ניאו-נאצים אחראים לירי בטולוז"
בת משפחתה של אלמנת ההרוג בטולוז: "הבית שלה נותר ריק"
נתניהו על הרצח בטולוז: "לא נפסל מניע אנטישמי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully