וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות המונים בספרד: "נגד הרפורמה בשוק העבודה"

12.3.2012 / 5:21

עשרות אלפי ספרדים הפגינו אתמול בכ-60 ערים ברחבי המדינה במחאה על הרפורמה. לדברי מפגינים "זה אבסורד לחשוב שהולכים להוריד את האבטלה, על ידי הפיכת הפיטורים לקלים יותר"

עשרות אלפי ספרדים הפגינו אתמול (ראשון) ברחבי המדינה נגד רפורמה בשוק העבודה, המקלה על מעסיקים לפטר עובדים ולהגביל העלאות במשכורות. לדברי ראשי האיגודים המקצועיים, שארגנו את ההפגנות, יותר מחצי מיליון בני אדם השתתפו בצעדות לא אלימות ב-60 ערים. לפי החוק החדש יופחתו פיצויי הפיטורין ל-33 ימים לכל שנת ותק במקום 45 ימים עד עתה, ותוגבל הצמדת המשכורות לשיעור האינפלציה.

הפגנות בספרד נגד רפורמה בשוק העבודה. רויטרס
לפי החוק החדש יופחתו פיצויי הפיטורין ל-33 ימים לכל שנת ותק. מפגין עוטה מסכה בדמות ראש הממשלה/רויטרס

אלו ההפגנות הראשונות מאז קראו איגודי העובדים לשביתה כללית במשק ב-29 במרץ, כחלק מההתנגדות לרפורמה החדשה.המשטרה לא סיפקה הערכה רשמית של מספר המשתתפים בהפגנות ברחבי ספרד. שיעור האבטלה בספרד עומד על 23% - הגבוה ביותר באיחוד האירופי - וצפוי לעלות השנה.

ממשלת המרכז-ימין אמרה כי אמצעים כמו הפחתה בפיצויי הפיטורים מ-45 ימים לכל שנה ל-33 ימים והגבלת הצמדת המשכורות לאינפלציה, יסייעו בהכנסת גמישות לשוק העבודה הנוקשה בספרד. הממשלה נואשת להוכיח לאירופה כי כוונותיה להכפיף רפורמות "לא פופולריות" הן רציניות לצורך שמירה על התקציב. המפגינים במדריד, מאידך, טוענים כי האמצעים החדשים הורסים את זכויות העובדים.

הפגנות בספרד נגד רפורמה בשוק העבודה. רויטרס
"הרפורמה פוגעת בעובדים, הופכת את פיטורי האנשים לקלים יותר ומטיבה עם המעסיקים". מפגין קורא "לא לרפורמה"/רויטרס

אירנה חימנס, עובדת בענף הבריאות טוענת כי הרפורמה "פוגעת בעובדים, הופכת את פיטורי האנשים לקלים יותר ומטיבה עם המעסיקים – הממשלה מפטרת אותנו לאורך כל המגזר הציבורי". הרפורמה לא תסייע למובטלים בספרד, לטענת חוזה חביאר רודריגז, שפוטר מהמגזר הפרטי. "זה אבסורדי לחשוב שהולכים להוריד את האבטלה, על ידי הפיכת הפיטורים לקלים יותר".

השביתה הכללית שאמורה להתקיים בסוף החודש היא הראשונה מאז ספטמבר 2010, בעת שאיגודי העובדים מחו על רפורמה במשק העבודה שנאכפה על ידי הממשלה הקודמת. אז השפעת השביתה הייתה מוגבלת. בסקר שפורסם לאחרונה בספרד נטען כי קרוב ל-75% מהספרדים לא מאמינים כי הרפורמה החדשה תסייע ביצירת עבודות. מאידך, 67% מאמינים כי שביתה כללית לא תשפר את המצב ואולי אף תחמירו. בקיץ האחרון הפגינו אלפים במחאת האוהלים במדריד וכבשו את "פלאזה דל סול". המחאה היוותה השראה בין היתר גם למחאת יוקר המחייה שהוצתה בישראל בחודש יולי.

עוד באותו נושא:
ממשלת ספרד הנכנסת החליטה להעלות הגירעון בתקציב
הבחירות בספרד: הבסקים מרוצים, "הזועמים" פחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully