וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים פרסה כוחות להגנת אנדרטה ישראלית בסיני

ניר יהב

25.4.2012 / 16:43

קיצוניים תכננו להשחית את "אנדרטת העשרה", עליה התחייבה קהיר לשמור בהסכמי קמפ דייוויד. במצרים שלחו כוחות כדי למנוע פגיעה דווקא ביום הזיכרון, שהוא גם "יום שחרור סיני"

כוחות הביטחון המצרים הגבירו את האבטחה סביב אנדרטת העשרה בעיר שייח' זוויד שבסיני מחשש שגורמי מצרים יגיעו וישחיתו אותה לרגל יום שחרור סיני המצוין היום במצרים – כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת במצרים. על פי הדיווח, באזור התפרסו כוחות צבא עם כלי רכב משוריינים וכן הקימו סוללת עפר סביב האנדרטה. לפי הדיווחים, באזור התפרסו שש שריוניות.

האנדרטה, שהוצבה במקום ב-1972, הוקמה לזכרם של עשרה אנשי צוות וחיילים שהתרסקו עם מסוק יסעור של חיל האוויר שטס ליד אל-עריש ביולי 1971. המסוק פגע בים והתרסק, כל נוסעיו נהרגו ומקום קבורתם לא נודע. מדובר בהתרסקות מסוק היסעור הראשונה בישראל. יצוין כי מצרים התחייבה לדאוג לשימור האנדרטה, ולאפשר ביקורים בה, כחלק מהסכם השלום עם ישראל, ובתמורה להצבת אנדרטאות לזכר הצבא המצרי בנגב. מובן כי פגיעה באנדרטה דווקא ביום הזיכרון, הייתה עלולה לערער עוד יותר את היחסים הרגישים כיום בין ירושלים וקהיר.

בימים האחרונים הודיעו מספר תנועות מהפכניות מצריות כי הן מתכוונות להגיע לאנדרטה ולצבוע אותה בצבעי דגל מצרים. דוברי התנועות קראו לציבור להשתתף בצעדה בסיני עד לשייח' זוויד, מקום האנדרטה. בתגובה נשלחו כוחות צבא כדי למנוע את השחתת האנדרטה. צבא מצרים הזהיר את תנועות המהפכנים לבל יתקרבו לאנדרטה ויפגעו בה.

עוד על יחסי ישראל מצרים
טנטאווי עונה לליברמן: ”נשבור הרגליים למי שיתקרב לגבולנו”
לאחר ביטול הסכם הגז, ישראל ומצרים דרשו הבהרות
”אסיר מצרי בישראל: עסקת טראבין - ביום רביעי”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully