וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש ברחובות דמשק: "עשרות הרוגים מבין אנשי הביטחון"

ניר יהב

19.3.2012 / 9:00

תושבים סיפרו על פיצוצים באל-מזה, רובע היוקרה בבירה בו מרוכזים מתקנים חשאיים למרגלות ארמון הנשיא. באופוזיציה מדווחים על חילופי אש כבדים ועל הישגים למורדים החמושים

בדמשק פרצו לפנות בוקר (שני) חילופי אש כבדים, ואנשי האופוזיציה חמושים מדווחים על עשרות הרוגים בקרב כוחות הביטחון והצבא. לדבריהם, הפצועים מקרב אנשי הביטחון "ממלאים את בתי החולים בדמשק".

עדי ראייה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הקרבות מתמקדים באל-מזה, השכונה בה נמצא ארמונו של הנשיא בשאר אסד. השכונה נחשבת מעוז מאובטח במיוחד, בשל העובדה ששוכנים בה כמה מתקנים אסטרטגיים חשובים ביותר עבור המשטר, בהם מטות של כוחות הביטחון הצבאי, לצד בתים יוקרתיים.

על פי הדיווח, במשך שעות ארוכות זיעזעו את הבירה קולות נפץ, הנובעים ככל הנראה משיגורי טילים ופיצוצים של רימוני יד. "ליד הסופרמרקט מתנהלת לחימה ונשמעים פיצוצים שם ובמקומות אחרים בשכונה", סיפרה עדת ראייה בשיחת טלפון. אחרת ציינה כי כוחות הביטחון הנאמנים לאסד חסמו את הרחובות באזור והחשמל נותק בכל השכונה.

תיעוד פיצוצים שנשמעו במהלך הלילה בשכונה

לטענת האופוזיציה, כמה חיילים הכפופים לנשיא אסד נפצעו בעימותים עם הזרוע המזוינת של המורדים, "הצבא הסורי החופשי". עוד דווח כי קולות ירי נשמעו גם באזור אל-קאבון בדמשק ובכפר ערבין שבפרברי הבירה. "התעוררנו בשעה שלוש לפנות בוקר, אחרי ששמענו פגזים וקולות נפץ", סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הירי נמשך כעשר דקות, לאחר מכן נרגע הירי, ואחר כך שמענו אותו שוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקרבות מתקרבים למשכנו של הנשיא/מערכת וואלה, צילום מסך

מתקן אסטרטגי אחר הותקף אתמול בצהריים, כאשר מכונית תופת התפוצצה באזור מגורים בעיר חלב - העיר השנייה בגודלה במדינה, אשר בדומה לדמשק, נותרה ברובה שקטה יחסית לאורך ההתקוממות העממית שסחפה את המדינה בשנה החולפת, ומוערך כי רוב תושביה תומכים בשלטון.

גם באידליב: דיווחים על 31 הרוגים אתמול

על פי הדיווחים בתקשורת הסורית הממלכתית, הפיצוץ אירע בין שני בניינים סמוך לבית ספר, כנסייה וסניף דואר בשכונת סולימנייה בעיר, אולם נועד לפגוע ככל הנראה במטה מנגנון הביטחון הפוליטי (מנגנון מודיעין שפועל נגד האופוזיציה) שנמצא גם הוא בסמיכות מקום. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שלושה בני אדם נהרגו בפיגוע ו-25 נפצעו.

במקביל, נמשך ההרג גם באזורים נוספים בסוריה. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה אתמול מפי גורמי אופוזיציה כי 15 חיילי צבא סוריה נהרגו מאש לוחמי הצבא הסורי החופשי באזור אידליב הצפוני, סמוך לגבול הטורקי. מנגד, דיווחה האופוזיציה על 16 הרוגים אתמול מאש כוחות הביטחון, רובם גם כן באזור אידליב.


עוד בנושא
סוריה: מכונית תופת ליד מטה ביטחוני בעיר חלב
המלאכיות של אסד: הנשיא הסורי הקיף עצמו ביועצות
דיווח: סעודיה תחמש את המורדים בסוריה

(עידכון ראשון: 6:35)


לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully