וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27 הרוגים בפיגועים נגד מטות הביטחון בדמשק

ניר יהב

17.3.2012 / 8:56

שתי מכונית תופת הרעידו את בירת סוריה לאחר שהתפוצצו בסמוך למטות הביטחון הסוריים. בין ההרוגים בפיגועים אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. קרוב למאה בני אדם נפצעו

כלי התקשורת הסוריים הממלכתיים מדווחים הבוקר (שבת) על שני פיגועי טרור שאירעו בדמשק. לפי מידע ראשוני מדובר בשתי מכוניות תופת שהתפוצצו האחת בסמוך לכיכר ג'מארוק בדמשק, והשניה באזור שמחבר בין אזור בגדד לשכונת כסאע. לטענת כלי התקשורת הממלכתיים בפיצוצים נהרגו 27 בני אדם, בהם אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. כמו כן נפצעו בפיגועים 97 בני אדם.

מדיווחים ראשוניים עולה כי הפיצוצים אירעו בסמוך לבנייני כוחות הביטחון. אחד הפיצוצים אירע ליד המטה של המודיעין האווירי בדמשק והפיצוץ השני אירע ליד מבנה של תחנת משטרה. עדי ראייה תיארו עשן העולה משני הבניינים, הנמצאים בלב האדמיניסטרציה הפוליטית בעיר. המשטר הטיל את האחריות לפיצוצים על "טרוריסטים".

לפחות 8,000 הרוגים, עשרות אלפי פצועים, כ-230,000 פליטים שנאלצו לעזוב את בתיהם, ומתוכם לפחות 30,000 שנמלטו מחוץ לגבולות המדינה. אלו הנתונים המספריים, על פי הערכות האו"ם (האופטימיות יחסית להערכות אחרות), המסכמים את ההתקוממות העממית נגד שלטונו של אסד בסוריה - שציינה ביום חמישי שנה בדיוק לתחילתה.

עשן מיתמר מעל דמשק דמשק לאחר הפיגועים. רויטרס
עשן מיתמר מעל לשמי דמשק, הבוקר/רויטרס

בחודשים דצמבר וינואר נהרגו עשרות בני אדם בשני פיגועים בבירת סוריה. 25 בני אדם נהרגו בפיגוע בינואר ו-46 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שאירע סמוך למטה המודיעין הסורי בשכונת מידאן שבדמשק. עוד דווח כי הפיצוץ פגע במכונית צבאית, וכי צוות של פקחי הליגה הערבית הגיע למקום. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו כי אזרחים סורים רבים הגיעו למקום הפיצוץ, התאספו סביב צוות הפקחים ודרשו מהם "לתעד את פיגוע הטרור". על פי תחנות טלוויזיה במדינה, מדובר בפיגוע טרור שהוצא לפועל על ידי מחבל מתאבד. במתקפה שכוונה נגד בנייני ביטחון בדצמבר נהרגו 40 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון.

אמש הצהיר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי אנקרה שוקלת לפעול להקמת "רצועת ביטחון" בינה לבין סוריה, בשטחה של סוריה, כדי לעצור את שטף הפליטים הבורחים מהטבח במדינה. טורקיה ציינה בעבר כי אין ברצונה להגיע להתנגשות צבאית עם סוריה, אולם שטף המוני הפליטים הגודשים אותה עשוי להכריע אותה להתערב בשטחה של סוריה.

"הסכנה היא שהדבר יגרור את הצבא הטורקי למלחמה", אמר אנת'וני סקינר, מומחה למזרח התיכון לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנקרה ניסתה בכל כוחה להימנע מעימות ישיר מול הצבא הסורי, אבל ייצור אזור חיץ שכזה יגביר משמעותית את הסיכון בעימות", הוסיף סקינר.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
טורקיה שוקלת הקמת "רצועת ביטחון" בשטחה של סוריה
רוסיה ניצבת לצד סוריה: "הצהרות המערב רק מזיקות"
שנה להתקוממות בסוריה: הצבא מכה בעיר בה החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully