וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר נגד משעל: "ההסכם עם אבו מאזן - טעות"

ניר יהב

11.2.2012 / 20:02

ההסכם שנחתם בין פתח לחמאס ממשיך לעורר זעם הן בישראל והן בחמאס. מחמוד א-זהאר טוען כי אף אחד לא התייעץ עמו בעניין מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה. "דוחים בתוקף"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, מתח ביקורת חריפה על ההסכם שחתמו ראש הלשכה המדינית, חאלד משעל, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיו אבו מאזן ימונה גם לראש ממשלת האחדות הלאומית במסגרת הפיוס הפנים-פלסטיני.

בראיון שהעניק היום (שבת) לסוכנות הידיעות המצרית הרשמית "המזרח התיכון", אמר א-זהאר כי העברת השליטה בממשלה לידי אבו מאזן היא "טעות" ו-"צעד בלתי מקובל מבחינה אסטרטגית".

א-זהאר, שר החוץ הפלסטיני לשעבר בממשלתו של איסמעיל הניה וחבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי אף אחד לא התייעץ עמו ועם יתר ראשי חמאס בעזה או מחוצה לה בעניין מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה. "אנו דוחים בתוקף את הרעיון להעביר לאבו מאזן את ראשות הממשלה", אמר. לדבריו, ביומיים הקרובים צפויים ראשי חמאס בעזה ובחו"ל להתייעץ ולקבל עמדה סופית בנוגע להסכם.

"מוקדם לדבר"

ואילו ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר בראיון שהעניק הבוקר לרשת חדשות כוויתית בתום ביקורו במדינה, כי "מוקדם לדבר" על כך שיציג את מועמדותו לתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס.

הוא הביע תקווה כי ממשלת האחדות הלאומית תקום בהקדם: "לממשלה זו תהיינה משימות מוגדרות הנוגעות להסרת המצור על עזה, לשיקום ההרס בעזה וההכנות לקראת הבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות". הוא אמר כי ההסכם לפיו יו"ר הרשות אבו מאזן ימונה לראשות הממשלה מקובל על חמאס.

ביום שני סיכמו משעל ואבו מאזן בקטאר על מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה הזמנית שתקום. חברי הממשלה צפויים להיות טכנוקרטים וחסרי השתייכות פוליטית. שמותיהם טרם פורסמו. בימים האחרונים גברו הקולות בחמאס שהביעו מחאה על מינויו של אבו מאזן לראש ממשלת האחדות הפלסטינית, שתפקידה יהיה להכין את הבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות. רבים טענו כי הדבר נעשה ללא התייעצות עימם ורמזו כי הם חוששים שייפגעו כתוצאה מהסכם זה.

עוד בנושא:
דיווח: בחמאס "רותחים" על ההסכם עם אבו מאזן
נתניהו: אבו מאזן נוטש את דרך השלום וחובר לחמאס
הסכם היסטורי: ממשלת אחדות פלסטינית, אבו מאזן בראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully