וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 59 נאשם בניסיון רצח תינוקת זרה: "שונא אותם"

מכתב האישום שהוגש נגד מרדכי מיכאל זרצקי, תושב עפולה, עולה כי הגיע לאזור התחנה המרכזית בתל אביב במטרה "לרצוח תינוק שחור, כי הם עושים הרבה בלאגן" ודקר את התינוקת

צילום: ניב אהרונסון, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק

"עשיתי את זה כי אני שונא אותם": לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד מרדכי מיכאל זרצקי, תושב עפולה בן 59, בגין ניסיון לרצח התינוקת האריתראית בת שנה וחצי לפני כשבועיים. מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שגיב עוזרי מפרקליטות מחוז תל אביב כי הנאשם הגיע בשעות הערב לאזור סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב כשהוא מצויד במספריים. כשהבחין באזרחית אריתריאה הנושאת בידיה את בתה התינוקת כבת שנה וחצי, החליט לבחור בה כקורבן. הנאשם התקרב אליהן מאחור, ומבלי שיבחינו בו, הניף את ידו ונעץ בחוזקה את המספריים בראשה של התינוקת בכוונה להביא למותה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של זרצקי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד על ניסיון הרצח בתחנה המרכזית:
החשוד בדקירת התינוקת בתל אביב יישלח להסתכלות
תינוקת בת שנה וחצי נדקרה בדרום ת"א ונפצעה קשה

מעדותו של זרצקי עולה כי החליט לרצוח "תינוק שחור" ממניעים גזעניים. לשוטרים שעצרו אותו אמר כי דקר את התינוקת "בגלל שאני שונא אותם, הם שחורים ועושים הרבה בלגאן". בחקירותיו במשטרה הוסיף הנאשם ואמר: "תקפתי מחבלים שחורים". כשנשאל מה רצה להשיג כשדקר את התינוקת השיב: "להרוג אותה. אני לא ניסיתי, אני בטוח שאני הרגתי אותה... בת זונה מתה? התינוקת מתה? אני בטוח שהיא תמות, שהמכה... היא תמות". זרצקי הוסיף וטען כי עשה זאת "כחרב נקמת הלבנים נגד טרור, נגד לבנים", וכשנשאל מדוע נגד ילדים ענה: "כי עשו הרבה צרות".

תינוקת נדקרה סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב, ינואר 2014. ניב אהרונסון
לשוטרים שעצרו אותו אמר כי דקר את התינוקת "בגלל שאני שונא אותם", אזור האירוע בתל אביב/ניב אהרונסון

מצלמות אבטחה קלטו את הנאשם הולך בעקבות האם ובני משפחתה. בנוסף, בכיס מעילו נמצאו מספריים מגואלים בדם ובדיקת דנ"א הוכיחה כי מדובר בדמה של התינוקת. "כל אלה, בצירוף העובדה שביסוד המעשים עמד, ככל הנראה, מניע אידיאולוגי, מקימים יסוד סביר לחשש שהמשיב יחזור על מעשיו, או יעשה מעשים אחרים שיש בהם כדי לסכן את בטחונו של אדם או של הציבור אם ישוחרר מן המעצר", נכתב בבקשת המעצר.

בעברו של זרצקי שלושה הליכים פליליים קודמים בעבירות הצתה, אלימות ורכוש, שהופסקו משום שלא היה מסוגל לעמוד לדין עקב מחלת נפש. הוא אושפז בעברו במוסדות פסיכיאטרים, ואולם לאחר ששוחרר, שב ועבר עבירות פליליות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully