וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "במאבק בין החוק להלכה, אעמוד לצד החוק"

גלעד גרוסמן

26.8.2013 / 18:33

בטקס פתיחת שנת המשפט, שנעל את את ועידת המשפט השנייה של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז בחסות אתר וואלה! חדשות, הבהירה שרת המשפטים: "החוק חל על כולם, בכל מקום"

עריכה: טל רזניק

"במאבק בין החוק להלכה, אני אעמוד תמיד לצד החוק ולצד בית המשפט", כך אמרה הערב (שני) שרת המשפטים, ציפי לבני, בטקס פתיחת שנת המשפט שנעל את ועידת המשפט השנייה של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות. "החוק חל על כולם, בכל מקום, בוודאי על כל אזרח ישראלי. אף אחד לא יוכל לגבות תג מחיר באיזה שהוא מקום ולצאת חף מעונש: לא מפר צו הרחקה ולא שוטר שחוטא במהלך אכיפת החוק".

ועידת המשפט - סיקור מיוחד
גרוניס: "מערכת המשפט תחת מתקפה חסרת רסן"
ניצב יצחקי: "פועלים בכל החזיתות נגד משפחות הפשע"
לדור: ”כשמתקרבים לבחירות, נזהרים מפתיחת חקירות”

שרת המשפטים ציפי לבני בטקס פתיחת שנת המשפט- ועידת המשפט. בן קלמר
"החשיבות לנהל משא ומתן לא תמנע ממני לתפקד כשרת משפטים". לבני בוועידה, היום/בן קלמר

לבני הביעה אמון במערכות אכיפת החוק ואמרה: "אנחנו צריכים לשמור ולקבל שני דברים יסודיים: עצמאות של כל אחת מהמערכות ושל כל אחד מהפרקליטים במערכות אלה - שכל אחד יפעל ללא מורא רק במורא מהחוק; דבר שני, ביקורת עניינית ולא צהובה של כותרת. זו הדרך להשיב את אמון הציבור".

לדבריה, "אנחנו צריכים חוקה מגדירה ומכוננת שמגדירה ומכוננת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אני רואה את תפקידנו במשרד המשפטים להיות כתובת כשמישהו מנסה לפעול נגד אחד מאזרחי המדינה". היא התייחסה לתפקידה כממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, במקביל להיותה שרת המשפטים, ואמרה: "החשיבות של לנהל משא ומתן שיאפשר לנו להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית לא תמנע ממני לתפקד כשרת משפטים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"שופטים הוכפשו ויושרתם המקצועית נפגעה"

בפתח הטקס, התייחס נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ליחסים בין כלי התקשורת למערכת המשפט. "בתקופה האחרונה הגיעו מים עד נפש", אמר. "בשנה החולפת, עמדה מערכת המשפט בכמה פרשות תקשורתיות אשר מצאנו עצמנו מול מתקפה חסרת רסן אשר פגעה משמעותית במערכת המשפט ובשופטיה. בהתבסס על אמירות חסרות בסיס של עורכת דיו שלא נכחה בדיון הכריזו אמצעי תקשורת שונים כי שלושה שופטים אילצו קרבן אונס לגשת למרכז אולם הדיונים, לכרוע על ארבע, ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה. תמונתם של השופטים הופיעה בעיתונים; הם – ומערכת המשפט בכלל – הוכפשו, ויושרתם המקצועית נפגעה. בירור שערך נציב תלונות הציבור על שופטים הצביע על כך שמדובר, כלשונו של הנציב, בלא פחות מעלילה, וכי הפרסומים בעניין לא תאמו כלל ועיקר את מה שהתרחש בפועל".

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין אמר בטקס כי "יש מועמדים מצוינים מבית לתפקיד פרקליט המדינה הבא". בכך, רמז וינשטיין, העומד בראש ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה הבא, באופן די ברור כי המועמד ייבחר מתוך הפרקליטות ולא מבחוץ. אולי השם הבולט בתוך הפרקליטות לרשת את לדור, שמסיים בעוד כמה חודשים את תפקידו, הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שי ניצן. מנגד, אחד השמות הבולטים מבחוץ להחליף את לדור הוא המפכ"ל הנוכחי, יוחנן דנינו.

שרת המשפטים ציפי לבני מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ונשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס בטקס פתיחת שנת המשפט- ועידת המשפט. בן קלמר
לבני, גרוניס ודנינו/בן קלמר

במהלך הוועידה התקיימו חמישה מושבים, בהם השתתפו בכירים במערכת המשפט, שרים, חברי כנסת וחוקרי משטרה בכירים. הפאנל הראשון של הוועידה המסורתית, המתקיימת השנה בחסות אתר וואלה! חדשות במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, התקיים תחת הכותרת "מי מפחד מוועדי עובדים? – הזכות להתארגן בסימן שאלה".

במהלך הפאנל אמר ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה: "אנחנו מנצלים את הכוח הגדול שלנו כדי להביא הסכמים טובים בתחום הרווחה". כץ הוסיף כי "יש הפרזה בכוח ועדי הנמלים". ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה) ציין כי בחלק מהוועדים יש תופעות של קידום מקורבים שיש לדבריו לנקות, והוסיף שיש "לשבור את הוועדים ולעבור למשטר שבו האנשים הטובים למעלה".

ועידת המשפט- פאנל בנושא הדחת ראש ממשלה מכהן. דרור עינב
בוועידה השתתפו בכירים במערכת המשפט, שרים, חברי כנסת וחוקרי משטרה בכירים/דרור עינב

הפאנל השני עסק בנושא "הדחת ראש ממשלה מכהן – האם יש לאמץ את החוק הצרפתי?". יו"ר המושב, השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הציג את הסוגיות המרכזיות בדיון. "כל הדמוקרטיות מתלבטות בין הצורך למשול לבין המלחמה בשחיתות", ציין. לדבריו, יש לצמצם הדחות שלא בבחירות למקרים חריגים בלבד. "לדעתי החוק הצרפתי לא מתאים למדינת ישראל", אמר. "הוא מתקיים סביב מצב שבו ראש ממשלה ונשיא לא יכול לכהן יותר משתי קדנציות. כאן זה בלתי מוגבל".

הפאנל השלישי נערך תחת הכותרת "ראשי ערים בישראל תחת חקירה – הזיקה בין תרומות כספיות לשחיתות". במהלך המושב אמר פרקליט המדינה משה לדור: "הכלל בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה הוא שאיננו מתערבים בפוליטיקה אלא אם כן אנו מזהים מגמה בלתי ראויה".

הפאנל הרביעי עסק בנושא "סוביודיצה - עיקרון פומביות ההליך המשפטי ויחסי הגומלין בין התקשורת לבית המשפט", והמושב החמישי עסק בנושא "האח הגדול בישראל – הזכות לפרטיות אל מול ביטחון הציבור והאזנות סתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully