וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בפרשת הבר-נוער נלכד בתל אביב

עד המדינה בפרשת הבר-נוער, שנמלט לפני יומיים מדירת המסתור בה הוחזק, נלכד ברחוב יצחק שדה בתל אביב. הוא נמצא מתחבא מתחת לארונית במטבח הדירה בה הסתתר

צילום: ערוץ 10, אדריאן הרבשטיין עריכה: טל רזניק

המשטרה נושמת לרווחה: עד המדינה בפרשת הבר-נוער נלכד הערב (שבת) בתל אביב לאחר שנמלט מדירת המסתור בה הוחזק ביום חמישי האחרון. מהמשטרה נמסר כי בעקבות מידע מודיעיני, הצליחו בלשי ימ"ר תל אביב לאתר את העד בבניין רחוב יצחק שדה בעיר.

מאז בריחתו הוא יצר קשר פעמיים עם חדשות ערוץ 2 ואף הבהיר כי הוא מתכוון להסגיר עצמו אם תעמוד המשטרה בסיכום עמו. גורמים משפטיים העריכו לאחר בריחתו, כי לולא עדותו, המשטרה תתקשה להגיש כתב אישום נגד החשודים ברצח שאירע באוגוסט 2009.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו התייחס להתפתחויות הערב ואמר כי יש להמשיך בחקירה ולוודא שהעד "ימשיך בצעד האמיץ בו נקט" – כלומר יעיד נגד חבריו, "על מנת למצות את הדין עם החשודים". דנינו התייחס לבריחה של העד ואמר כי זו "לא הייתה צריכה לקרות" והבהיר: "חיכינו ארבע שנים, נמתין עוד מספר ימים בכדי לספק את הראיות הדרושות להגשת כתב אישום. אנו ממשיכים לשתף פעולה עם הפרקליטות, פרקליטות מחוז תל אביב וכל שאר הגופים הרלבנטיים".

"ידענו לאורך כל הדרך היכן הוא"

במשטרה טוענים שידעו איפה הוא לכל אורך הדרך מאז שנעלם ועקבו ואחר נתיב הבריחה שלו. עד המדינה נתפס בדירת סטודיו, וכשנכנסו השוטרים לדירה, מצאו אותו מתחבא בארונית מתחת לכיור המטבח. השוטרים שלפו אותו ממחבואו ולקחו אותו לחדר החקירות במשרדי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

במשטרה מתכוונים עוד הערב לבחון את משמעויות הבריחה מבחינת הגשת כתב האישום נגד החשודים ברצח, וגם האם עדיין ניתן להסתמך על עדותו בכתב האישום. מצד שני, יבחנו במשטרה גם את המשמעויות החוקיות של העובדה שהוא התכוון להפר את החוזה שנחתם עמו, זה גם מה שאיפשר למשטרה לעכב אותו. מחר תבקש המשטרה בפעם השלישית להאריך את מעצרם של פליסיאן, קרוב משפחתו וחנקישייב החשודים ברצח ובקשירת קשר לביצוע הרצח בבר-נוער.

עורך דין שמשון וייס, שמייצג את טרלן חנקישייב, אמר הערב כי תפיסתו של עד המדינה בפרשה אינה חשובה, וכי עצם הבריחה פוגעת באמינות שלו. "החשודים ממשיכים להכחיש, והתיק נשען על עד מדינה שמוכיח כמה שהוא לא אמין", אמר. עורכי הדין משה שרמן ושי שורר, שמייצגים את חגי פליסאן ואת קרוב משפחתו אמרו כי מדובר "בתיק שמבחינה ראייתית אינו שווה. מהרגע שהוא נתן ראיונות לכל מיני ערוצים, והפך ל'איש תקשורת', לא האמנו לרגע שלא יתפסו אותו. לצערנו המשטרה וגם עד המדינה ישוחחו ויתנו הסבר משותף למה הוא ברח. אבל לכל בר דעת ברור שמדובר באדם בלתי אמין בעליל, ואנחנו עורכי הדין נחכה לו בבית המשפט".

בניין בו נלכד עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברחוב יצחק שדה בתל אביב. יותם רונן
הבניין בו נלכד עד המדינה ברחוב יצחק שדה בתל אביב/יותם רונן

עוד נודע הערב כי העד, שהסגיר את שלושת החשודים ברצח בבר-נוער: חגי פליסיאן, קרוב משפחתו וטרלן חנקישייב, שהה ביום חמישי האחרון במלון "לואי" ברחוב החלוץ בחיפה, וגם משם הצליח להימלט מידי השוטרים.

בשעות אחר הצהריים הגיע עד המדינה, יחד עם חברו, למלון והשניים שכרו בו חדר. מנהל המלון, טל שימרון, סיפר שעד המדינה חבש משקפי שמש וכובע וחברו הוא זה ששילם על החדר. בתשובה לשאלת המנהל מדוע הגיעו לחיפה, השיבו השניים שהם מבקשים "קצת להירגע מהמציאות שבאזור המרכז" ועלו לחדרם. שימרון סיפר כי מחוץ למלון נצפה אלמוני המשוחח במכשיר טלפון סלולרי על המדרכה הסמוכה לכניסה למלון. מנהל המלון הוסיף כי שני האורחים אותם לא זיהה עזבו את המלון בבהילות ליעד לא ידוע לאחר שככל הנראה הבחינו באיש מחוץ למלון וחשדו כי הוא שוטר.

מספר שעות לאחר מכן, הצליחו שוטרי ימ"ר תל אביב לאתר אותו באמצעות פעילות מודיעינית. אולם, כשהגיעו השוטרים למלון, התברר שכמה דקות קודם לכן הוא עזב את המקום.

בניין בו נלכד עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברחוב יצחק שדה בתל אביב. יותם רונן
העד התעמת עם השוטרים. הכניסה לבניין בו נלכד/יותם רונן

קפץ במהלך הלילה מהחלון

העד היה אמור לצאת ביום חמישי בבוקר לחקירה, וכשבדקו את הדירה נמצא שהוא איננו. כפי הנראה, הוא קפץ מהחלון. המשטרה פתחה בחיפושים אחריו. מכר של עד המדינה מסר לוואלה! חדשות כי מאז ליל רביעי הטלפון שלו לא היה זמין. במשטרה ודאי נושמים הערב לרווחה לאחר שהתעורר חשש שמא העד יפגע או יימלט מהארץ. במשטרה ציינו כי הוא לא עצור והוא יצא מרצונו מהדירה, על אף שהייתה עליו שמירה של בלשי ימ"ר תל אביב מסביב לשעון.

עם היוודע דבר הבריחה, פתחה המשטרה בחיפושים נרחבים אחר עד המדינה, שנמשכו כאמור עד לפני זמן קצר. גורם משטרתי טען כי לא היה פגם בעבודתם של השוטרים ששמרו על עד המדינה. "השוטרים שהיו מופקדים על השמירה בדירת המסתור תוחקרו", סיפר הגורם בשיחה עם וואלה! חדשות. "השוטרים פעלו כשורה. ראו אותו בפעם האחרונה בשעה 2:00 לפנות בוקר ובשעה מוקדמת, בסביבות 6:00-7:00 בבוקר, השוטרים נכנסו לחדר וראו שהוא לא שם". לדבריו, "החלון ממנו יצא הוא חלון בקומה גבוהה ולא העריכו כי יצליח להימלט דרכו".

הגורם המשטרתי מסר כי העד, שהפליל את שלושת חבריו החשודים בירי במועדון הקהילה הגאה בתל אביב ב-2009, נמצא בלחץ נפשי כבד עקב הימצאו בעין הסערה. לדברי אותו גורם, בימים האחרונים העד היה נראה בלחץ כבד ואף נפגש עם גורם טיפולי. עם זאת, הוא העריך כי הלחץ ונקיפות המצפון הכריעו אותו.

עורך דינו של העד, משה שוחטמן, מסר לוואלה! חדשות לאחר בריחתו כי מדובר במחדל נוראי של המשטרה. "אני לא מבין איך הוא הצליח לצאת הוא היה נעול בחדר עם סורגים", אמר עורך הדין. לדבריו, בשלושת הימים האחרונים לא היה לו קשר עם מרשו.

גלעד גרוסמן השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון - 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully