וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה: לא להחזיר את יו"ר הוועד החשוד בעבירות מין

רמי שני

13.6.2012 / 10:00

מול בית הדין לעבודה בבאר שבע תובעות מפגינות שלא להחזיר את שמעון סבן, יו"ר ועד עובדי מפעל "רותם אמפרט נגב" לעבודה, מאחר והוא חשוד בביצוע מעשים מגונים בעובדות המפעל

עשרות נשים הפגינו הבוקר (רביעי) מול בית הדין לעבודה בבאר שבע בתביעה שלא להחזיר לעבודה את יו"ר ועד עובדי מפעל "רותם אמפרט נגב", שמעון סבן, שנחשד בביצוע מעשים מגונים. סבן הושהה מתפקידו לאחר שנפתחה נגדו חקירת משטרה בחשד כי ביצע מעשים מגונים בעובדות המפעל, תוך ניצול מרותו כיו"ר הוועד. בשעה זו דן בית הדין בעתירה שהוגשה מטעמו של סבן, אשר מכחיש את ההאשמות, להחזירו לאלתר לעבודה.

המפגינות, פעילות במסל"ן (מרכז סיוע לתקיפה מינית) ועובדות המפעל, שלחו מכתב גם ליו"ר ההסתדרות עופר עיני בדרישה כי ימנע את החזרתו של סבן לעבודה. מול בית המשפט ניצבים גם עובדים ובני משפחות התומכים בסבן, ודורשים להחזירו לעבודה לאלתר. במשטרה מגבשים בימים אלו החלטה באם להגיש כנגדו כתב אישום.

ד"ר ריקה גרנות, מנהלת תחום מחקר וממונה על הטרדות מיניות במפעלי ים המלח, שהגיעה למחות במקום מסבירה מדוע אין להשיב את סבן למקום העבודה בזמן שמתנהל נגדו הליך משפטי: "כנגד האיש עומדות תלונות על מספר עבירות, בין היתר עבירות הקשורות בעבירות מיניות, לכן לא מתאים כי הוא יחזור לעבוד כפי שהוא מבקש. ישנן עבירות שמתי שאתה חשוד בהן אתה יכול לחזור במהלך המשפט שמתנהל לעבודה, כי בישראל המשפטים נערכים זמן רב. במקרה הזה זה לא מתאים שיחזור לעבודה לפני שממצים איתו את הנושא המשפטי. זה מה שבאנו לומר". אנשיו של סבן אומרים כי הם אינם מוכנים לדבר בשמו. אחד העובדים הסכים לומר כי "כל זמן שהדיון בבית המשפט לא הסתיים אנחנו חושבים שהוא זכאי וזכותו לחזור לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully