וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רדפו אחרי אורגיל מואטי ודקרו אותו למוות

גלעד גרוסמן

24.5.2012 / 12:59

כתבי אישום הוגשו נגד שלושת הקטינים שהיו מעורבים ברצח הנער ברחובות, כשרק לאחד מהם מיוחס רצח, למורת רוח משפחת מואטי. לפני שהסכין ננעץ בחזהו, התחנן הנער על חייו

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגשו היום (חמישי) שני כתבי אישום נגד שלושה נערים, בגין מעורבותם ברצח הנער אורגיל מואטי ברחובות לפני כשלושה שבועות. כתב אישום אחד הוגש נגד אחד מהם בגין רצח, ואילו כתב האישום השני מאשים את חברו בעבירת הריגה, ואת הנער השלישי בסיוע לאחר מעשה ובאי הושטת עזרה.

על פי כתבי האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רקפת מוהר מפרקליטות מחוז מרכז, בשל סכסוך קודם שנתגלע בין שניים מהקטינים למואטי, קשרו השלושה, כולם בני 17, לפגוע באורגיל. מכתב האישום עולה כי למואטי היה חוב כספי לאחד הנאשמים בסך 300 שקלים. מואטי ביקש, יום לפני הרצח, ארכה להחזרת החוב, ואז התפתחה קטטה שבמהלכה נפצע אחד הנאשמים מפגיעת אלות, והוכה בידי מואטי וחבריו. לאחר הקטטה איים אחד הנאשמים על מואטי וחבריו: "אני אדקור אתכם, אתם תמותו".

שחזור רצח הנער בן ה 17 אורגיל מואטי ברחובות, מאי 2012. דרור עינב
בפרקליטות הסבירו כי חומר הראיות לא אפשר להגיש כתבי אישום בגין רצח נגד שני הקטינים האחרים. שחזור רצח אורגיל מואטי ברחובות/דרור עינב

ביום הרצח הוא התקשר לנאשם אחר וסיפר לו על הקטטה, וביקש ממנו להגיע מבאר שבע לרחובות כדי שהם יוכלו "לסגור את הסיפור" עם מואטי. השניים הלכו עם הנאשם השלישי לביתו של מואטי כשהם מצוידים בסכין מטבח וסכין יפנית, ומצאו אותו בגן הסמוך לביתו. אז שלף אחד הנאשמים סכין יפנית ושאל את מואטי "איפה הכסף?", וכשמואטי השיב שאין לו, חתך אותו זה בעזרת סכין. מואטי ניסה לברוח, ואז רדפו אחריו הנאשם ברצח והנאשם בהריגה, עד שהוא נכנס לסמטה והתיישב על מעקה אבן נמוך כשהוא שותת דם. אז פנה מואטי אל הנאשם ברצח והתחנן שיעזבו אותו. "קחו את מה שיש לי בכיס, רק אל תגעו בי", ביקש. למרות תחינת מואטי, דקר אותו הנאשם בהריגה בעזרת הסכין היפנית, ואז הנאשם ברצח דקר אותו בסכין המטבח, ואז עזבו אותו השניים כשהוא מתבוסס בדמו. זמן קצר אחר כך מת מואטי מפצעיו. בשלב זה הגיע הנאשם השלישי ונמלט עם השניים האחרים. הנאשם בהריגה שטף את ידיו המגואלות בדם, הם השליכו את הסכינים ונמלטו.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. לאחר הדיון אמר איציק מואטי, אביו של אורגיל, כי "שלושה רוצחים נכנסים לאולם מחויכים, מה שעניין אותם זה לקבל שיחות טלפון הביתה. לבן שלי לא היה כל סיכוי להתקשר הביתה". כמו כן הוסיף האב כי "אורגיל לא היה עבריין, הוא לא היה קשור לסכינאות. הוא היה נער עם שאיפות והם קטעו אותן". הוריו של מואטי הביעו תרעומת על כך שרק קטין אחד הואשם ברצח, אולם בפרקליטות הסבירו כי חומר הראיות לא אפשר להגיש כתבי אישום בגין רצח נגד שני הקטינים האחרים.

התובע בתיק, עו"ד אלון טנקג'י מפרקליטות מחוז מרכז, אמר לאחר הדיון כי מדובר בפרשה מזעזעת, קשה וחמורה. "מדובר ברצח בשל סכסוך של מה בכך", אמר. "אנחנו ביססנו את כתה האישום לפי הראיות. התחושות קשות אבל צריך להתבסס על הראיות".

פרקליטו של הנאשם ברצח, עו"ד מוטי אלון, אמר כי הוא סבור שכתב האישום אינו מצדיק אישום ברצח, אולם לאחר שילמד יוכל להגיב יותר בבית המשפט. אביו של הנאשם השלישי אמר כי בנו כלל לא קשור למעשה, וכי רק היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון.

פרקליטיו של הנאשם השלישי, חגית קוטו, שלומית רוזינצקי ואריה שרעבי, אמרו לאחר הדיון כי הלקוח שלהם כלל לא ידע ששני הנאשמים האחרים נושאים סכינים, וכי כל מטרתו היתה לנסות וליישב את ההדורים.

פרקליטו של הנאשם בהריגה, עו"ד אורי קינן, ביקש שלא להגיב לכתב האישום.

לקריאה נוספת
החשודים מסרו גרסאות סותרות: מדוע נדקר הנער ברחובות?
חברת החשוד ברצח הנער ברחובות: "הם היו חברים"
אורגיל מואטי נקבר ברחובות: "סליחה, בן שלי"
קרובי מואטי: "הוא בן למשפחה שכולה, ילד טוב"

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully