וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונה במיליונים - וישוחרר זמנית מהכלא לטיפולים

29.4.2012 / 22:07

עורך הדין לשעבר, שהורשע בפרשת "הפנסיה הגרמנית" לאחר שגנב מיליונים מלקוחותיו, ישוחרר לשלושה חודשים, לאחריהם ייבחן מחדש מצבו. "נפגעיו יכלו להביע עמדה"

ישראל פרי, שהורשע בגניבה ובמרמה במסגרת פרשת הפנסיה הגרמנית, ישתחרר ממאסר לצורך טיפולים רפואיים - כך תמליץ מחר (שני) הפרקליטות לוועדת השחרורים של שרות בתי הסוהר. פרי ישהה בשלב ראשון במעצר בית מלא למשך שלושה חודשים, לאחריהם ייבחן מחדש מצבו הרפואי.

פרי, בן ה-69, שריצה עד כה שלוש שנים בכלא רימונים, הורשע באוקטובר 2007 בגניבה של כ-320 מיליון מרקים גרמניים, וכן במרמה, הדחת עד ושיבוש הליכי משפט. הוא נידון ל-12 שנות מאסר, שהומרו לאחר ערעורו לעליון, לעשר שנות מאסר.

מה שעמד בבסיס הרשעתו בגניבה ובמרמה הן פרמיות ביטוח חיים בהן חייב את לקוחותיו. הוא הבטיח שישיג עבורם זכויות פנסיה מגרמניה, אך הכספים לא הועברו לחברת ביטוח חיצונית, אלא שימשו לביטוח עצמי - ונגבו על ידי החברות בבעלותו של פרי. פרי הורשע בקבלת דבר במרמה כיוון שהסתיר מלקוחותיו את עובדת היותו בעל החברות.

לאחרונה פנו סנגוריו של פרי לפרקליטות, בבקשה לשחררו מסיבות בריאותיות. תחילה הביעה הפרקליטות התנגדות לבקשה, אך כפי שפורסם הערב בערוץ 10, הסירה לאחרונה את התנגדותה ותסכים לשחרור. פרי ישתחרר שחרור זמני, בשלב זה לשלושה חודשים בלבד, בכפוף להפקדת ערבות של 50 מליון שקלים, מעצר בית מלא, איזוק אלקטרוני, עיכוב יציאה מהארץ והפקדת דרכון.

"לנפגעי העבירה ניתנה הזדמנות להביע עמדה"

מהפרקליטות נמסר כי "בהתאם לתיקון לחוק שחרור על תנאי ממאסר, שנכנס לאחרונה לתוקף, ושהרחיב את העילות לשחרור רפואי זמני ממאסר - הסכימה הפרקליטות, על סמך חוות דעת רפואיות שהוצגו בפניה, ושלא נפרטן מחמת צנעת הפרט, שהאסיר פרי ישתחרר שחרור זמני לצורך טיפול רפואי".

עוד ציינה הפרקליטות בתגובתה כי היא "פנתה לחלק מנפגעי העבירה בפרשה ובאי-כוחם, על מנת לאפשר להם הזדמנות להביע עמדתם בפני ועדת השחרורים. למען הסר ספק, עניין זה אינו קשור בשום צורה ואופן להרשעתו של מר פרי, שבעינה עומדת או לעונש שנגזר עליו". מקורביו של ישראל פרי סירבו להגיב לדברים.

עוד בנושא
הורשע בפרשת "הפנסיה הגרמנית" ומבקש שוב משפט חוזר
העליון הותיר את הרשעת עו"ד ישראל פרי על כנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully