וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח טוען: הותקפתי מינית על ידי הנרצח

גלעד גרוסמן

13.1.2012 / 12:45

העליון יבחן שחרור נאשם שהודה ברצח למעצר בית, בשל טענותיו כי בוצעו בו מעשי סדום על ידי הנרצח. הנאשם שהה במעצר במשך שנה וחצי באשמה כי חנק קורבנו והיכה אותו עם לבנה

בית המשפט העליון הורה השבוע לבחון אפשרות לשחרר למעצר בית נאשם ברצח, שנמצא במעצר כבר למעלה משנה וחצי, לאחר שנקבע כי לא ניתן לשלול על הסף את טענתו שהותקף מינית על ידי הנרצח. במאי 2010 הוגש כתב אישום נגד הנאשם ברצח, בו נטען כי חנק את המנוח ואחר כך הכה אותו למוות באמצעות לבנה, זאת בעקבות סכסוך כספי בין השניים. הנאשם הודה בחקירתו הראשונה ברצח, וטען כי ביצע אותו מכיוון שהמנוח סחט אותו. בחקירתו השלישית במשטרה הוא טען כי המנוח ביצע בו פעמיים מעשי סדום, ולכן רצח אותו.

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה האריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, לאחריה הגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטת המעצר, כאשר פרקליטו, עורך הדין אלון אייזנברג, טען שהוא היה מסוכן רק כלפי המנוח, שתקף אותו מינית. כדי להוכיח את הטענה הוא הציג בפני בית המשפט בדיקת פוליגרף שנערכה לנאשם, ובה נמצא שהוא דובר אמת ביחס למעשי הסדום, וכן גזר דין שניתן בעבר למנוח, שהורשע באונס קטינה. המחוזי דחה את הבקשה, תוך שהוא קובע כי בשלב זה לא ניתן לקבוע שהנאשם היה קורבן לעבירות מין.

הנאשם ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, שהורה השבוע לבחון אפשרות לשחררו למעצר בית. "סבורה אני כי הגענו לנקודה בה יש לבחון את אפשרות שחרורו של העורר לחלופת מעצר", כתבה השופטת עדנה ארבל בהחלטתה.

השופטת הסבירה כי מדובר ברצח אכזרי, ושהנאשם הודה בו, אולם לא ניתן לשלול בשלב זה את הטענה שמעשי הסדום אכן התרחשו, וכי המסוכנות הנשקפת מן הנאשם התמקדה רק במנוח. היא הבהירה כי הקביעה הסופית לגבי התקיפות המיניות תיעשה בבית המשפט המחוזי, שישמע את העדים במשפט. בנוסף, היא נימקה את החלטתה בכך שמשפטו של הנאשם עדיין לא התחיל, למרות הזמן הרב שעבר. כעת יישלח הנאשם לתסקיר שירות מבחן, שיקבע האם ניתן לשחררו למעצר בית.

עוד באותו נושא

חשד: צעיר לוקה בנפשו רצח את אמו בכפר מכר
החשוד ברצח בת”א: חברו של המנוח, שמימן את קבורתו
בתוך שעה: שני מקרי רצח בנצרת עילית ובטירה


לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully